میهن صنعت :

12 برند با 310 مدل زیر یک سقف

میهن صنعت : فولکس واگن کاهش هزینه 6.8 میلیارد دلار در سال را هدفگذاری کرده تا فاصله خود را با رقبا از لحاظ سوددهی کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن می خواهد با افزایش بهره وری و کاهش هزینه تا سال 2017 به کاهش هزینه سالانه 5 میلیارد یورو (معادل 6.8 میلیارد دلار) دست پیدا کند.

در کشورهای اروپایی سرعت افزایش دستمزد بالاتر از سرعت افزایش بهره وری است، مارتین وینتکورن مدیر عامل گروه خودروسازی فولکس می گوید برای فائق آمدن بر این مشکل، خودروسازان ناچارند از راه های دیگر جبران کنند. برای مثال یکی از راه های کاهش هزینه، کاهش هزینه های خرید، کاهش پیچیدگی در خطوط تولید، کاهش هزینه های کارخانه است.

با این حال شاید بهترین راه حل برای کاهش هزینه در خودروسازانی مثل فولکس واگن، توقف مدل هایی است که سودآفرین نیستند. مثال آن خودروهای سقف تاشویی است که یک سوم گردش مالی 47.8 میلیارد یورویی فولکس در فصل اول سال 2014 را به خود اختصاص داده اند اما فقط در ایجاد 15 درصد از سود عملیاتی مؤثرند. به عبارت واضح تر 33 درصد منابع را مصرف می کنند اما در 15 درصد سود نقش دارند.

وینترکورن مدیر عامل فولکس می گوید از سال 2010 تا به حال هزینه های تحقیق و توسعه در گروه خودروسازی فولکس که 12 برند معروف را در زیر یک سقف جمع کرده، نزدیک به 80 درصد رشد کرده است. سبد محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن شامل 310 مدل خودرو است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=54031
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه