بازگشت هوندا پرلود؛ خودرویی که هنوز نمیتوان خرید!
بازگشت هوندا پرلود (Prelude) پس از سالها انتظار، در جشنواره سرعت گودوود به بار دوم رسید، اما هنوز امکان خرید آن برای علاقهمندان فراهم نشده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بازگشت هوندا پرلود (Prelude) پس از سالها انتظار، در جشنواره سرعت گودوود به بار دوم رسید، اما هنوز امکان خرید آن برای علاقهمندان فراهم نشده است. هوندا سال گذشته نمونه مفهومی این خودرو را در این رویداد معرفی کرد و امسال با نمونهای نزدیک به نسخه نهایی بازگشت. برخلاف حضور اول در بریتانیا که خودرو فقط به نمایش درآمد، این بار پرلود توانست در مسیر مشهور تپهنوردی گودوود حرکت کند. همچنین هوندا اجازه داد بازدیدکنندگان وارد کابین خودرو شده و آن را از نزدیک تجربه کنند، در حالی که در سال 2024 درهای خودرو قفل و پنجرهها پوشیده شده بودند.
در یک ویدئوی جدید از این رویداد، دو نسخه از پرلود به نمایش درآمد، از جمله نسخه آبی Boost Blue Pearl که در مسیر تپه شرکت کرد. پرلود جدید که بهصورت هاچبک سهدر طراحی شده، ادامهدهنده مسیر نسلهای قبلی هوندا سِیویک کوپه است و با وجود سقف شیبدار، فضای مناسبی را ارائه میدهد. صندلیهای عقب به صورت تقسیمشونده طراحی شدهاند و امکان قرار دادن دو سرنشین عقب (البته با قد متوسط) وجود دارد.
همانطور که انتظار میرود، دید عقب به دلیل ستونهای ضخیم C کمی محدود است، اما این ویژگی به خاطر طراحی جذاب و کوپه خودرو قابل چشمپوشی است. فضای داخلی پرلود جدید از طراحی داخلی هوندا سیویک و اینتگرا الهام گرفته و برای طرفداران این دو مدل آشنا خواهد بود. برخلاف مدلهای سیویک و اینتگرا که گیربکس دستی نیز دارند، نسل ششم پرلود تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه میشود. در گذشته مدل CR-Z ترکیبی از گیربکس دستی و پیشرانه هیبریدی بود، اما این بار خبری از گیربکس دستی نیست.
هوندا دکمه S+ را برای ایجاد «تعویضهای شبیهسازی شده سریعتر» تعبیه کرده که از طریق پدالهای پشت فرمان، حالت هشتسرعته را شبیهسازی میکند. حتی صدای موتور نیز به صورت مصنوعی تقویت شده است. با توجه به سیاستهای هوندا در زمینه برقیسازی و قوانین سختگیرانه آلایندگی، عرضه پرلود با موتور بنزینی و گیربکس دستی احتمال کمی دارد.
اگرچه هوندا از زمان معرفی این خودرو در نمایشگاه توکیو 2023 اطلاعات فنی چندانی منتشر نکرده، اما تأیید کرده که سیستم تعلیق جلو پرلود از نوع دو محوره و با دمپرهای تطبیقی مشابه سیویک تایپ آر است. همچنین پرلود جدید دارای فاصله بیشتر بین محورهای جلو و عقب نسبت به سیویک، طول محور کمتر، وزن 10 درصد کمتر، استحکام بدنه بیشتر و سیستم تعلیق سفتتر خواهد بود.
با این حال، نباید انتظار خودرو مسابقهای یا عملکردی فوقالعاده در پیستها را داشت. هوندا اعلام کرده پرلود جدید قرار نیست «خودرویی بسیار سریع و اسپرت برای مسابقات» باشد. هنوز مشخص نیست این خودرو میتواند میراث نسلهای قبلی را حفظ کند یا خیر. طراحی آن اشاره مستقیمی به نسلهای گذشته ندارد، اما حداقل هوندا آن را به شکل یک SUV عرضه نکرده است؛ برخلاف برخی مدلهای دیگر مثل میتسوبیشی اکلیپس.
پرلود جدید هوندا قرار است اواخر امسال در بازار آمریکا عرضه شود و در سال 2026 به بازار اروپا برسد.
انتهای پیام/