«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رونمایی از لکسوس ES مدل 2026؛ سدان لوکس ژاپنی با چهره‌ای جسور و نسخه برقی

ES 2026 اولین خودروی سدان لکسوس است که بر اساس پلتفرمی طراحی شده که قابلیت پشتیبانی هم‌زمان از موتورهای درون‌سوز و برقی را دارد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در حالی که برند لکسس امروزه بیشتر با شاسی‌بلندهایش شناخته می‌شود، از مدل‌های اقتصادی مانند UX گرفته تا RX، NX، TX، GX و LX — اما سدان میان‌سایز ES همچنان یکی از محصولات اصلی این برند ژاپنی در بازار آمریکا باقی مانده است.

لکسس ES که نخستین بار در سال 1989 و هم‌زمان با مدل افسانه‌ای LS400 معرفی شد، با وجود حضور پررنگ در خیابان‌ها، هنوز یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های لوکس بازار آمریکاست. سال گذشته، بیش از ۴۰ هزار دستگاه از نسل هفتم این خودرو فروخته شد.

اکنون با معرفی نسل جدید، لکسس ES 2026 در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شده و اطلاعات مربوط به نسخه بازار آمریکا نیز منتشر شده است. اگر تصور می‌کنید ES خودرویی مناسب افراد مسن یا گلف‌بازان است، طراحی جدید آن ممکن است شما را شگفت‌زده کند. ظاهر جذاب و عضلانی آن، این سدان لوکس را بسیار جوان‌پسندتر کرده است.

طراحی ظاهری: جسورتر و آینده‌نگر

رونمایی از لکسوس ES مدل 2026؛ سدان لوکس ژاپنی با چهره‌ای جسور و نسخه برقی

در نمای بیرونی، چراغ‌های تیز، بدنه تراش‌خورده و چراغ عقب سرتاسری برگرفته از کانسپت LF-ZC هستند. در حالی‌که شباهت‌هایی با نسل قبلی حفظ شده، اما خطوط بدنه، جلوپنجره کوچک‌تر و فرم کلی خودرو حس اسپرت‌تری به آن بخشیده‌اند.

پلتفرم جدید با دو نوع پیشرانه: هیبریدی و تمام‌برقی

ES 2026 اولین خودروی سدان لکسس است که بر اساس پلتفرمی طراحی شده که قابلیت پشتیبانی هم‌زمان از موتورهای درون‌سوز و برقی را دارد. این راهکار پیش‌تر توسط برندهایی مثل ب‌ام‌و نیز اجرا شده بود.

پلتفرم به‌روز شده TNGA-K باعث شده ابعاد خودرو بزرگ‌تر شود: فاصله محوری به ۲۹۵۲ میلی‌متر رسیده (افزایش ۷۸ میلی‌متری)، طول خودرو به ۵۱۳۸ میلی‌متر و عرض آن نیز بیشتر شده است. همچنین ارتفاع خودرو نیز افزایش یافته تا فضای سر سرنشینان حفظ شود، حتی با وجود قرارگیری باتری‌ها در کف خودرو.

پیشرانه‌ها و مشخصات فنی

رونمایی از لکسوس ES مدل 2026؛ سدان لوکس ژاپنی با چهره‌ای جسور و نسخه برقی

دو گزینه برای پیشرانه در دسترس خواهد بود:

  1. هیبریدی با نام ES350h: مجهز به موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی با توان کلی ۲۴۳ اسب بخار. این مدل در دو نسخه دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ نسخه AWD حدود ۷.۲ ثانیه اعلام شده است.
  2. برقی با نام‌های ES350e و ES500e:
    • ES350e با موتور برقی تکی و توان ۲۲۱ اسب بخار (برد حدودی ۴۸۰ کیلومتر با رینگ ۱۹ اینچی).
    • ES500e با دو موتور برقی، سیستم چهارچرخ محرک و توان ۳۳۸ اسب بخار (برد حدودی ۴۰۰ کیلومتر).
      هر دو مدل به پورت شارژ NACS (مشترک با تسلا) مجهز هستند و امکان شارژ سریع از ۱۰ تا ۸۰ درصد تنها در ۳۰ دقیقه فراهم است.

تجربه‌ای لوکس‌تر از همیشه

لکسس در نسخه جدید تمرکز بیشتری بر راحتی و تجمل داشته است. سیستم تعلیق جدید مولتی‌لینک در عقب، ساختار بدنه تقویت‌شده برای کاهش صدا و لرزش، و استفاده از متریال‌هایی مانند جیر (suede) در کابین، همگی نشان از ارتقای کیفیت داخلی دارند.

در نسخه لاکچری، پکیج Executive برای سرنشینان عقب شامل صندلی‌های برقی با امکان ماساژ، گرم‌کن، تهویه و زیرپایی برای سرنشین سمت راست عرضه می‌شود—امکاناتی که پیش‌تر بیشتر در سدان‌های فول‌سایز دیده می‌شدند.

نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، صفحه‌نمایش مرکزی ۱۴ اینچی با پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto، نورپردازی مخفی، و طراحی مینیمالیستی بدون تزئینات چوبی از دیگر ویژگی‌های کابین هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=300642
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه