30 سال هیجان با هاچبکهای داغ پژو
میهن صنعت: پسوند GTi را خیلیها با فولکس واگن و Golf GTi اش میشناسند اما GTi در قاره سبز، با نشان پژو و کُد 2های محبوبش نیز شناخته میشود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از عصر خودرو 30 سال از زمانی که این کمپانی برای اولین بار، 205 GTi را معرفی کرد، میگذرد و حال، زمانی است مناسب برای رونمایی از نسخهای خاص برای یادبود 30 سالگی GTiهای کُد 2 پژو. پژو برای اینکه جلوهای هرچه خاصتر به این 208 داغ داده باشد، هیکل کوچک و جذاب آن را به سبک مفهومیهای اخیر خود، با 2 رنگ سرخ و سیاه پوشش داده. کاملکننده این ترکیب سرخ و سیاه نیز چرخهای آلیاژی 18 اینچی سیاه مات، تزئینات سیاه مات بدنه، باریکه سرخرنگ زیر قاب جلوپنجره، کلیپرهای سرخرنگ سیستم ترمز برمبو چرخهای جلو و دوخت سرخ رنگ روی پوشش آلکانتارای سیاه رنگ کابین هستند. البته این نسخه تنها بهانهای برای جذابتر جلوه دادن 208 GTi نیست. پژو در نسخه 30 سالگی GTiهای کُد 2 خود، قدرت و گشتاور موتور 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر 208 GTi را به ترتیب به 208 اسب بخار و 300 نیوتن متر ارتقا داده است (11 اسب بخار و 25 نیوتن متر بیشتر از مدل استاندارد). این توان بیشتر پیشرانه حال از مسیر گیربکس 6 سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدودی به چرخهای جلو انتقال مییابد که هر دو از RCZ R جدید پژو به امانت گرفته شدهاند. حاصل تمامی این دستکاریها، شتاب 6.5 ثانیهای این نسخه تا سرعت 100کیلومتر در ساعت است. 208 GTi 30th Anniversary مسافت یک کیلومتر را در 26.5 ثانیه میپیماید و شتاب 80 تا 120 کیلومتر در ساعتش در دنده پنجم نیز تنها 6ثانیه اعلام شده است. با این وجود اما آلایندگی CO2 این نسخه تنها 125 گرم در هر کیلومتر خواهد بود.