700 اسببخار برای آئودی کواترو اسپرت
میهن صنعت : آئودی کواترو اسپرت ترکیبی از فنآوری با برند تجاری معتبر که به مناسبت سالگرد 30 سالگی خودرو بینظیر آئودی کواترو اسپرت 1983 معرفی شده است، خودرویی کانسپت که قرار است در آینده ادامه دهنده راه پدر خود باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خودرویی پلاگین هیبرید و طراحی خیره کننده و قدرتی معادل 700 اسببخار که در نمایشگاه فرانکفورت 2013 در غرفه آئودی جایی برای خود باز کرده است.
Quattro با استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا و ایمنی و عملکرد فوق العاده، یکی از محدود خودروهای اسپرتی خواهد بود که چیزی بیش از یک رانندگی در خودروی اسپرت را به سرنشینان خود هدیه میکند. با تولید اولین آئودی کواترو در سال 1980، خودرویی چهار چرخ محرک به میدان آمد که در آن زمان جزو بهترین خودروهای اسپرت شناخته شده بود و توانست فروش بیش از پنج میلیون دستگاهی را تجربه کند.
دیگر خودرو افسانهای کواترو اسپرت آئودی در سال 1983 برای شرکت در مسابقات رالی جهانی طراحی و ساخته شد. خودرویی با توان خروجی 306 اسببخار (225 کیلووات) به همراه نوآوریهای روز آن زمان که لقب سوپر اسپرت زمان خود را دریافت کرد و در سال 1987 با رانندگی والتر روهلر توانست برنده بین المللی مسابقات شود. خودرویی که حالا بعد از سه دهه جانشینی برای خود انتخاب کرده تا نام و یاد خود را زنده نگه دارد.
طراحی بیرونی خودرو بسیار چشم نواز طراحی شده و به خوبی بیانگر قدرت و قابلیت بالای کواترو اسپرت است. ظاهری که در چراغهای مستطیلی شکل LED مجهز به فنآوری ماتریس و چراغهای مخصوص روز، جلو پنجره مشبک شش ضلعی در میان دو ورودی هوای رادیاتور بزرگ با تیغههای هدایت کننده هوا از جنس فیبر کربن و یک قاب از جنس فیبر کربن با حک نام کواترو بر روی آن که در ابعاد خارجی بدنه 2784 میلیمتر فاصله دو محور با هم، 4602 میلیمتر طول، 1964 میلیمتر عرض و 1386 میلیمتر ارتفاع خلاصه میشود.
به گزارش پرشین خودرو داخل خودرو غرق در رنگ بندی تیره شده است اما از طراحی و ظرافت بالایی برخوردار است. استفاده از فیبر کربن در قاب دربها و روکشهای کناری صفحه کیلومتر و دنده، یکی از ظرافتهایی است که در داخل خودرو مورد استفاده قرار گرفته شده است. داشبوردی باریک که الهام گرفته از بال یک هواپیما است و خلاصهترین کنسول مرکزی که در دل آن جای دارد.
نیرو محرکه کواترو توسط یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی مجهز به باطریهای لیتیوم یونی تامین میشود، 700 اسب بخار (515 کیلووات) قدرت و 800 نیوتنمتر گشتاور که حاصل برآیند نیروی هر دو موتور است. موتور 4.0 لیتری بنزینی V8 توربو دوقلو به تنهایی میتواند 560 اسببخار (412 کیلووات) قدرت و 700 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه و حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت نیز دیگر تواناییهای این دو موتور با یکدیگر است.
بدنه خودرو از ترکیب فولاد و آلومینیم ساخته شده است. سقف، گلگیرها، درها اجزایی هستند که از آلومینیم ساخته شدهاند و قطعاتی نظیر درپوش موتور و دریچههای عقب نیز از مواد پلیمری تقویت شده و الیاف کربن ساخته شدهاند. نتیجه استفاده از این مواد و قطعات، وزن 1850 کیلوگرمی به علاوه باطریها برای این خودروی سوپر اسپرت است. وظیفه توقف خودرو بر عهده ترمزهای بزرگ دیسکی ساخته شده از فیبر کربن و سرامیک است که میتوان از بین پرههای رینگهای 21 اینچی خودرو آنها را مشاهده کرد.