ایران خودرو تاخیر در تحویل برخی خودروها را پذیرفت

معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو به برخی شبهات درباره توقف تولید در این شرکت پاسخ گفت.

به گزارش «ميهن صنعت » به نقل از پرشين خودرو ، مدتی است که شایعات زیادی درباره توقف تولید برخی خودروهای ایران خودرو از جمله پژو پارس، 206 و 207 بر سر زبان ها افتاده که معاونت بازاریابی و فروش این شرکت، شایعات منتشر شده را تکذیب کرده و توقف تولید در ایران خودرو را کذب محض دانست.
عبدالله بابایی در این رابطه گفت: ممكن است تحویل برخی محصولات این شركت با تاخیر انجام شود، اما توقف تولید كذب محض است.
وی در خصوص اخبار منتشره شده مبنی بر توقف تولید پژو پارس در این شركت، افزود:‌ تولید این خودرو كماكان انجام می شود، اما ممكن است تحویل آن به مشتریان با تاخیر انجام شود.
وی مدت زمان این تاخیر را 10 تا 15 روز بیان و تاكید كرد: تولید تمام محصولات این شركت طبق برنامه در حال انجام است و هر فردی كه در تحویل خودروی خود با مشكل مواجه شده می تواند برای پیگیری به این شركت مراجعه كند.
گفتنی است برخی شركت های لیزینگ از تحویل پژو پارس فروخته شده به مشتریان كه زمان تحویل آن فروردین ماه گذشته بوده است، خودداری می كنند و علت آن را نیز توقف تولید این خودرو اعلام كرده اند.
به گزارش ایرنا، مسئولان ایران خودرو در حالی مدعی ادامه تولید طبق برنامه هستند كه آمار ارائه شده از سوی دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محركه وزارت صنعت، معدن و تجارت، این شركت با افت تولید محصولات در فروردین ماه امسال مواجه بوده است.
به طوری كه بعنوان نمونه خودروی مورد بحث( پژو پارس) كه جزو چهار محصول سواری اول ایران خودرو به شمار می‌آید، 370 دستگاه معادل 9/7 درصد افت تیراژ در بازه زمانی مورد نظر را داشته است.
همچنین خودرو 206 كه اصلی‌ترین محصول این شركت به شمار می‌رود، در فروردین ماه امسال چهار هزار و 975 دستگاه تولید داشته كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9/52 درصد افت كرده كه موجب افزایش قیمت شدید این خودرو در برخی مدل ها شده است.
دیگر محصول ایران خودرو كه در فروردین ماه امسال با افت تولید روبه‌رو شده، پژو 405 است.
این خودرو هفت هزار و 112 دستگاه در فروردین امسال تولید شده و حدود 8/11 درصد كاهش تولید را نسبت به فروردین سال گذشته تجربه می كند.


لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1031
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه