جوابیه سایپا در خصوص خبر “کارشکنی این شرکت در تعویض کاتالیست تاکسیها”
میهن صنعت : شرکت سایپا در نمابری در خصوص خبر «کارشکنی «سایپا» در تعویض کاتالیست تاکسیها» توضیحاتی ارایه کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، شرکت سایپا در نمابری در خصوص خبر «کارشکنی «سایپا» در تعویض کاتالیست تاکسیها» توضیحاتی ارایه کرد.
متن کامل نمابر ارسالی سایپا بدین شرح است: «ضمن تشکر از مسوولیتشناسی و وجدان بالای کاری معاون محترم فنی و بهرهبرداری سازمان شهرداری در امر کاهش آلودگی هوای تهران اعلام میگردد، اول: کاتالیست مورد اشاره آن مقام محترم در نمایندگیهای مجاز گروه خودروسازی سایپا در سراسر کشور وجود داشته و سایپا وجود مشکل عمده در توزیع کاتالیست را تکذیب میکند.
دوم: هیچکس بهتر از جناب آقای معاون در جریان چگونگی تفاهمنامه منعقد شده در این خصوص نیستند. به موجب این تفاهمنامه قرار بر این شده است که رانندگان تاکسی با مراجعه به نمایندگیهای فروش نسبت به دریافت این قطعه اقدام کنند. با اظهارنظر جناب آقای بشیرزاده اینطور به نظر میرسد که وی انتظار دارند که سایپا با تشکیل تیم ویژه با تعقیب و گریز تاکسیهای تهران آنها را مورد بازخواست قرار دهند و در صورت عدم وجود قطعات مورد نظر، این قشر زحمتکش را مورد تنبیه قرار دهند که چرا قطعات را نصب نکردهاند.
سوم: انتظار نمیرود معاونین و مشاورین محترم سازمان شهرداری که به طرق مختلف بارها برای شانه خالی کردن از ضعفها و سرپوش گذاشتن بر مشکلات شهری دیگر سازمانها را مورد افاضه قرار دادهاند از مسائل و مشکلات به وجود آمده در صنعت و تولید در سال گذشته آگاهی داشته باشند اما قطعا اطلاع دارند که کاتالیست در ایران تولید نمیشود و وجود این قطعه نیازمند واردات بود و با توجه به تحریمها و نوسانات ارز در مدت گذشته افزایش قیمت این قطعه هیچ ربطی به سایپا ندارد. به نظر میرسد این گونه اظهارنظرات بدون تحقیق جای انتقاد بسیاری دارد.
چهارم: ترس از آن است که کمکم مسوولان محترم شهرداری تمام مشکلات به وجود آمده در تمام سازمانها و ارگانها را بر دوش خودروسازان بگذارند؛ سازمان محترم فرهنگی شهرداری به جای متهم کردن خودروسازان و دیگر ارگانها نقش خود را در از بین بردن مجرای تنفسی شهر با ساخت و سازهای بیرویه در غرب تهران را اعلام کند. باید توجه داشت حتی اگر سالمترین هوای کره خاکی در تهران وجود داشته باشد، همچنان مسافران درون شهری ناوگان حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس که نسبت به جمعیت تهران از کمترین تجهیز در سالهای گذشته برخوردار شدهاند در خطر خفگی در ازدحام جمعیت خواهند بود.
بد نیست دوستان غیر فنی شهرداری سری به آن زنند چرا که همکاران فنی آن سازمان محترم درگیر اقدامات موثری چون زیر سوال بردن خودروسازان در مباحث مختلف هستند.
پنجم: با تاکید دوباره بر عدم وجود هر گونه مشکلی در تامین و توزیع کاتلیست در نمایندگیهای سایپا، سوال اینجاست؟ سازمان (فرهنگی) هنری شهرداری تهران تاکنون چه اقداماتی برای فرهنگسازی رانندگان از استفاده از کاتالیست انجام داده است؟ جالب است که ذکر شود این سازمان جز اظهارنظر و فعالیتهای پرتمتراق که میتوان حدس زد در چه جهتی صورت میگیرد، چه اقداماتی را در این خصوص انجام داده است؟
ششم: انتظار میرود مسوولان محترم سازمان شهرداری با اجتناب از این گونه اظهار نظرات به دنبال همدلی و هم افزایی در جنگ اقتصادی و تحمیلی غربی باشد و از اظهار نظرات این چنینی که از پایه و اساس کذب بوده و بدون تحقیق انجام میشود، خودداری کنند چرا که این تحرکات نتیجهای جز آب به آسیاب دشمن ریختن و دشمن شاد کردن نظام جمهوری اسلامی ایران نتیجه دیگری نخواهد داشت.»