«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

آئودی S8 جدید معرفی شد

آئودی نسل فعلی A8 را دو سال قبل به بازار معرفی و عرضه کرد. کمی بعد نسخه قدرتمند این سدان با کد S در پیست نوربرگ‌رینگ بدون کاور استتار دیده شد که امری غیر طبیعی در دنیای خودرو محسوب می‌شود. حالا یکسال بعد آئودی این سدان لوکس و بزرگ را با مدل 2020 و پیشرانه 563 اسب بخاری معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، آئودی نسل فعلی A8 را دو سال قبل به بازار معرفی و عرضه کرد. کمی بعد نسخه قدرتمند این سدان با کد S در پیست نوربرگ‌رینگ بدون کاور استتار دیده شد که امری غیر طبیعی در دنیای خودرو محسوب می‌شود. حالا یکسال بعد آئودی این سدان لوکس و بزرگ را با مدل 2020 و پیشرانه 563 اسب بخاری معرفی کرد.

آئودی به جای پیشرانه 6 سیلندر استاندارد از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو استفاده کرده است که 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مقدار نیرو برای S8 نیاز بود زیرا وزن این خودرو نزدیک به 2.5 تن است. در کنار این پیشرانه یک موتور الکتریکی با باطری‌های 48 ولتی نیز قرار گرفته تا عملیات‌هایی مانند Strat/Stop، افزایش عملکرد کلی و کاهش مصرف سوخت را برعهده بگیرد و آنها را کنترل کند.

قدرت بالا نیاز به کنترل و محار کردن دارد، از این رو آئودی سیستم تعلیق هوشمند فعال با قابلیت پیشبینی وضعیت را به صورت استاندارد بر روی این سدان قرار داده است.

این سیستم می‌تواند میزان ارتعاش و بازی هر چرخ را به صورت جداگانه محاسبه و کنترل کند. تعلیق هوشمند S8، می‌تواند در جاده‌ها و مسیر‌های سخت چاله و ناهمواری پیش رو را  با استفاده از دوربین‌های موجود در قسمت جلو، شناسایی و تعلیق هر چرخ را منطبق با آن تنظیم کند. اگر سیستم رانندگی خودرو را بر روی حالت داینامیک بگذارید S8 میتواند تا 2.5 درجه تکان عرضی را کنترل کند و اگر آن را بر روی حالت Comfort قرار بدهید این عدد به 5 درجه خواهد رسید. سیستم چهار‌چرخ محرک و چهارچرخ فرمان پذیر در کنار دیفرانسیل اسپرت، قدرت مانور پذیری این خودرو را بالا برده است.

دیسک ترمز کربن سرامیک این خودرو در جلو 16.5 اینچ و در عقب 14.6 اینچ است که به راحتی این هیولا را متوقف خواهد کرد. طراحی خودرو بسیار جذاب و هوشمندانه است اما به غیر از بج S که بر روی جلوپنجره و پشت خودرو نصب شده و رینگ‌های 5 پره اسپرت، المانی وجود ندارد که این خودرو را نسبت به مدل استاندارد متمایز کند. تنها افراد تیز بین متوجه طراحی تهاجمی و باز طراحی شده جلو پنجره و ورودی‌های هوا گوشه سپر می‌شوند که یکی دیگر از تفاوت‌های این نمونه با نمونه استاندارد است.

در عقب نیز این تفاوت به خروجی‌های جدد و گرد اگزوز مربوط می‌شود که جای نمونه ذوزنقه‌ای شکل در نمونه استاندارد را گرفته و نمای اسپرت‌تر به آن بخشیده است. کابین خودرو تغییرات کمی را نسبت به نمونه استاندارد تجربه کرده است اما استفاده از فیبر کربن در این خودرو به صورت هنری، یک جلو 3D به کابین بخشیده است.

تریم آلومینیوم مات، چرم الماس مانند صندلی‌ها، لوگو S به همراه پکیج کاملی از تجهیزات دیجیتال در این خودرو این کابین را از نمونه استاندارد متمایز می‌کند. آئودی اعلام کرده نسخه فول S8 کمتر از 5 رادار، 6 دوربین، 12 سنسور التراسوند و اسکنر لیزری نخواهد داشت. این سدان دارای دو نسخه Long و Short است که در اروپا هر دو مدل و در آمریکا تنها گزینه Long عرضه خواهد شد. قیمت و زمان عرضه خودرو هنوز اعلام نشده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=179508
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه