معاون حمل و نقل شهردار تهران:

احتمال اختصاص یارانه ۱۰ هزار دلاری برای هر تاکسی‌ برقی تهران

معاون حمل و نقل شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری در ورود تاکسی‌های برقی از چین، صرفاً تسهیل‌گری می‌کند و قصد تصدی‌گری ندارد، گفت: در حال پیگیری هستیم که از ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار یارانه برای تاکسی‌های برقی با کمک دولت استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محسن هرمزی درباره برخی انتقادات مبنی بر واردات تاکسی برقی‌های چینی به تهران از طریق قرارداد شهرداری اظهار کرد: شهرداری برای ورود تاکسی‌های برقی تسهیل‌گری می‌کند؛ اگر قرار بود تصدی‌گری کنیم و این تاکسی‌های در مالکیت شهرداری تهران به ارائه خدمت بپردازند، انتقاد برخی افراد مبنی بر اینکه شهرداری نباید به این موضوع ورود می‌کرد، به جا بود.

وی ادامه داد: بخشی از هزینه خرید تاکسی‌های برقی از طریق دولت و از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و بخشی دیگر از طریق اسقاط خودور‌های فرسوده تأمین  می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره نحوه بهره‌برداری از تاکسی‌های برقی وارداتی از چین نیز تصریح کرد: ممکن است برخی از شرکت‌های بخش خصوصی یا شرکت‌هایی که در شهرداری سهام عام دارند، مالکیت تاکسی‌ها را به عهده بگیرند و  رانندگان تاکسی سهامدار آن‌ها باشند و اقساط تاکسی را شرکت بپردازد اما به دلیل اینکه هنوز این روش تدقیق نشده، نمی‌توان به آن استناد کرد.

وی افزود: در عین حال در حال پیگیری روش دیگری هستیم که طبق قانون از اختصاص 10 هزار و 500 دلار یارانه برای تاکسی‌های برقی با کمک دولت استفاده کنیم تا از آورده تاکسیران بکاهد.

هرمزی در ادامه گفت: تاکسی‌های برقی از محل قرارداد شهرداری تهران با چین طی یک ماه و نیم آینده وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد./تسنیم

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=283472
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه