«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

معنای نام برندهای معروف خودروسازی دنیا چیست؟

نحوه نام گذاری برندهای مشهور شرکت های خودروسازی شاید برای بسیاری از علاقه مندان به دنیا خودرو جالب باشد.به همین دلیل در ادامه به معنا و نحوه انتخاب آن ها پرداخته ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  شرکت های خودروسازی زیادی در دنیا فعالیت می کنند که در پشت آن ها راز و رمز های زیادی نهفته است. نحوه نام گذاری آن ها یکی از بخش هایی است که شاید برای بسیاری از علاقه مندان به دنیا خودرو جالب باشد.به همین دلیل در ادامه به معنا و نحوه انتخاب آن ها پرداخته ایم.

آلفا رومئو

آلفا در اصل مخفف Anonima Lombarda Fabbrica Automobili یا شرکت کارخانه خودرو لومباردی (لومباردی نام منطقه ای در شمال ایتالیا ) است. بخش رومئو پنج سال پس از ایجاد آلفا در سال 1910 اضافه شده است که به رئیس اولیه این گروه یعنی نیکولا رومئو (1876-1938)اشاره دارد. آلفا رومئو در سال 1986 بخشی از فیات شد.

آئودی

 

اگوست هورچ (1868-1951) در ابتدا از نام خانوادگی خود برای این شرکت بهره برد اما بعد از تغییر هیئت مدیره، این اسم تغییر کرد. در نهایت، پسر یکی از دوستان تجاری آئودی را پیشنهاد داد. جالب است بدانید که هورچ و آئودییک معنی را می دهند، این دو کلمه المانی و لاتین به معنای “گوش دادن” است.

ب ام و

BMW مانند بسیاری از شرکت های خودروسازی اختصار یک کلمه است.  BMW در ابتدا پیشرانه هایی  را در بایرن یا همان باواریا می ساخت،  بنابراین Bayerische Motoren Werke نامیده می شد که در زبان انگلیسی به عنوان Bavarian Motor Works  یا به اختصار BMW شناخته می شود.

داچیا

اگرچه داچیا در حال حاضر یک شرکت تابعه رنو است اما در واقع یک برند رومانیایی است و به عنوان یکی از موفق ترین کسب و کارهای این کشور شناخته می شود.داچیا در واقع یک منطقه پادشاهی باستانی در اروپای مرکزی بود که تقریبا با رومانی مدرن مطابقت دارد. پس از دهه ها جنگ، در قرن دوم میلادی توسط رومی ها گرفته شد.

فیات

کلمه “فیات” معانی زیادی دارد که هیچ کدام از آنها ارتباطی با این تولیدکننده خودرو ندارد و تنها  یک اختصار ساده است.این شرکت در سال 1899 برای ساخت اتومبیل های ایتالیایی تاسیس و کارخانه آن در تورین راه اندازی شد به نام کارخانه آن شناخته می شود.

شرکت Fiat مخفف عبارت  Fabbrica Italiana Automobili Torino است.

اینفینیتی

نام بخش لوکس نیسان دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد: Infiniti به معنای “بی نهایت” است که تنها تفاوت آن ها در املا با infinity است.اتومبیل هایی که اروپا و امریکایی ها به عنوان Infinitis می شناسند، در ژاپن فروخته می شوند، اما هرگز با این نام فروخته نمی شوند و تحت عنوان نیسان در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

ایسوزو

نام ایسوزو از رودخانه ایسوزو گرفته شده که دهانه آن در شهر  Ise قرار دارد. این رودخانه در ژاپن به دلیل ارتباط  با معبد بزرگ شینتو ایسه مشهور است و در بسیاری از اشعار ژاپنی ذکر شده است.

جیپ

نحوه نام گذاری جیپ هنوز یکی از رازهای بزرگ صنعت خودروسازی است. ممکن است اسم این برند از  GP (General Purpose) یا اصطلاحی که توسط مکانیک های ارتش ایالات متحده در سال 1914 استفاده می شود، گرفته شده باشد و یا حتی به کاراکتر در کارتون های Popeye دهه 1930اشاره داشته باشد.

لکسس

بخش لوکس تویوتا در ابتدا  الکسیس نامیده شود، اما بعدها برای این که نشان دهنده یک فرد نباشد، به لکسس تغییر یافت.

سانگ یانگ

این شرکت تحت مالکیت هند است اما در واقع SsangYong یک برند کره جنوبی است که به معنی “اژدهای دوگانه” است.این برند تحت چندین نام دیگر فعالیت می کرد تا اینکه در دهه 1980 توسط گروه تجاری SsangYong خریداری شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=284277
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه