«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

نخستین خودروی هیبریدی بوگاتی با قیمت 4 میلیون دلار معرفی شد

نخستین خودروی پلاگین هیبریدی بوگاتی با عنوان Tourbillon توربیلون شناخته می شود و به لطف پیشرانه 16 سیلندری می تواند قدرتی معادل 1800 اسب بخار تولید کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  نخستین خودروی پلاگین هیبریدی بوگاتی معرفی شد که با عنوان Tourbillon توربیلون شناخته می شود و به لطف پیشرانه 16 سیلندری می تواند قدرتی معادل 1800 اسب بخار تولید کند. جالب است بدانید که این خودرو 4 میلیون دلار قیمت خورده و تنها 25 دستگاه از آن تولید می شود.

خودروی هیبریدی بوگاتی تنها خودرویی است که طی 20 سال گذشته از پیشرانه توربوشارژر 16 سیلندری بهره می برد. این خودرو دارای یک موتور بنزینی 1000 اسب بخاری و 8.3 لیتری V16 است که سه موتور الکتریکی به کمک آن آمده است.. یک موتور در عقب و دو موتور در جلو وجود دارد که با هم می توانند حداقل 800 اسب بخار قدرت داشته باشند.

توربیلون با یک باتری کاملا شارژ شده می تواند قبل از روشن شدن موتور بنزینی، 60 کیلومتر با نیروی الکتریکی حرکت کند، اما گزینه ای برای اجرای مداوم موتور بنزینی وجود دارد.حداکثر سرعت 445 کیلومتر در ساعت است اما سرعت سنج تا 550 کیلومتر در ساعت را نشان می دهد.

کابین توربیلون با ادای احترام به خودروهای قدیمی طراحی شده اما یک صفحه نمایش بزرگ با پشتیبانی از اپل کارپلی جلب توجه می کند و در واقع طراحی آن محدود به زمان خاصی نمی شود و می توان آن را به همه زمان ها نسبت داد. بوگاتی به طور کلی ا از قرار دادن صفحه نمایش در محصولات خود اجتناب می کند و تمایل دارد ظاهر گذشته خود را حفظ کنند.

صفحه نمایش ابزار این خودرو بوگاتی نیز از ساعت های مکانیکی مدل سازی شده و برای ساخت آن از سازنده های ساعت سوئیسی بهره برده اند.صفحه نمایش سرعت سنج دارای دو سوزن مانند عقربه های ساعت است که عقربه بلند سرعت خودرو را نشان می دهد و عقربه کوتاه چرخش موتور 16 سیلندر را در هر دقیقه ثبت می کند.

پبش بینی می شود که نخستین خودروی پلاگین هیبریدی بوگاتی از سال 2026 در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=284506
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه