میهن صنعت:

قائم مقام مدیرعامل در توسعه محصول گروه سایپا منصوب شد

با حکم مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مهدی رادمنش به عنوان قائم مقام مدیرعامل در توسعه محصول گروه سایپا منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی شیخ زاده، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم معارفه قائم مقام مدیرعامل در توسعه محصول، ‌با بیان اینکه مهدی رادمنش در حوزه‌های تحقیق و توسعه و مهندسی در دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو عملکرد خوبی داشته و در این حوزه‌ها متخصص است،‌ گفت: توسعه محصول در هر شرکت تولیدی یکی از کلیدی ترین موضوعات است که این حوزه باید به صورت جدی‌تری پیگیری شود.

شیخ زاده با بیان اینکه در تمام حوزه‌های تولیدی اعم از سواری و تجاری، باید ایجاد تمرکز در استراتژی در دستور کار قرار گیرد، گفت: با تشکیل کمیته عالی، استراتژی محصول با مرکزیت سایپا و با حضور سایر شرکت‌های تولید کننده و تامین کننده خیلی سریع باید انجام شود و پروژه‌های در دست اقدام مجدد مورد ارزیابی قرار گیرد و آن دسته از پروژه‌هایی که مورد تایید کمیته عالی هستند با تعیین بودجه، اقدامات اجرایی آنها انجام شود و مابقی پروژه‌ها که نیاز به بررسی بیشتر دارند دوباره بررسی و تعیین تکلیف شوند و با اولویت بندی زمانی اقدامات اجرایی آنها شروع شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: در حال حاضر نیاز به همگرایی بیشتر در توسعه محصول داریم و لذا با محوریت سایپا، استراتژی‌ها تعریف و شرکت‌ها در اجرای پروژه ها جهت پیشبرد استراتژی تعریف شده اقدام خواهند کرد.

همچنین مهدی رادمنش، سرپرست قائم مقام مدیرعامل در توسعه محصول گروه سایپا،‌ گفت: قطعا با بررسی مجدد پروژه‌های در دست اقدام، آن بخش از پروژه‌هایی که زودتر به محصول می‌رسند در اولویت خواهند بود و مابقی موارد، ‌مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نقشه راه فناوری و توسعه محصول گروه سایپا تدوین شده و باید در این مسیر حرکت کنیم،‌ افزود: استانداردهای تدوین شده در صنعت خودرو، تولید محصولات آینده را سخت تر کرده است، ‌از اینرو باید در تولید قوای محرکه و محصولات در گروه سایپا دقت و تلاش بیشتری داشته باشیم.

گفتنی است مهدی رادمنش دانش آموخته مهندسی مکانیک جامدات از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد رشته طراحی کاربردی از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است و پیش از این معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو بوده است.

از سوابق کاری ایشان می توان به عضو موظف هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت پارس خودرو، مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا، قائم مقام مدیرعامل شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو و قائم مقام اجرایی مدیرعامل شرکت تام ایران خودرو اشاره کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=294499
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  1. ناشناس 25 آذر 1403

    اینکه مدیرعامل جدید سایپا (علی شیخ زاده) سالها قبل که مدیرعامل شرکت آذرآب بود چه دسته گلی در شرکتی صنعتی به بزرگی آذرآب به آب داده که منجر به تعطیلی موقت کارخانه مذکور شده بود بر اهل فن و صنعت پوشیده نیست. قبل از آن و در سال 1386 ایشان با حکم جواد نجم الدین در مگاموتور سایپا به ناگاه از سمت مدیر خدمات تاسیسات و پشتیبانی تعمیراتی مگاموتور به سمت معاونت مهندسی و توسعه محصول مگاموتور رسید !!! فراموش نمی شود نامبرده که خودش هم آن زمان میدانست گزینه شایسته ای برای چنین سمتی در بزرگترین قوای محرکه سازی صنعت خودروی کشور نبود در آن زمان در جلسه معارفه خودش به مدیران و روسای مهندسی مگاموتور به صراحت افشا نمود که هیچ برنامه ای بعنوان معاونت مهندسی این مجموعه نداشته و اینکه قبلا سابقه ای در حوزه مهندسی قوای محرکه ندارد اما حتما مدیرعامل این شرکت ( جواد نجم الدین ) صلاح دانسته و ایشان را معاون مهندسی مگاموتور کرده است !!!!!!!! (وای چه فرار رو به جلویی – وقاحت ) . همچنین فراموش نمی شود دو سال بعد یعنی در سال 1388 که جواد نجم الدین با حکم مدیر هیات عامل وقت سازمان گسترش و نوسازی به مدیر عاملی ایران خودرو رسید آقایان علی شیخ زاده ( که معاون مهندسی وقت مگاموتور بود) و نیز عادل پیرمحمدی ( که معاون کیفیت وقت مگاموتور بود) تا یک ماه با وجود اینکه در شرکت مگاموتور حضور داشتند ولی در انتظار رفتن به ایران خودرو بودند ( تیم اتوبوسی جناب نجم الدین) ، تمام وظایف خود در مگاموتور را بیخیال شده و رها کرده بودند و با وجود حضور فیزیکی در این شرکت حتی لباس فرم آن را که زیر مجموعه سایپا هست بر تن نمی کردند و آن یک ماه بخاطر ترک فعل کارهای کارخانه توسط این افراد ، فعالیتهای دو حوزه مهندسی و کیفیت مگاموتور کاملا رها شده بود ( این در حالی بود که این افراد در مقابل چشم کارکنان مگاموتور حضور فیزیکی داشتند ).
    بله داستان غم انگیز صنعت و خصوصا صنعت خودرو در ایران اینگونه رقم میخورد. حال بعد از 15 سال از آن مشاهدات عینی جلوی چشمان همه ، این آدم با رانت و هزاران ارتباط که همگی آنها فاقد شایستگی و عدم کفایت ایشان است اکنون بر مسند مدیرعاملی همان شرکتی نشسته که در سال 1388 با رفتن نجم الدین از بزرگترین زیر مجموعه سایپا حتی حاضر به پوشیدن لباس فرم مگاموتور سایپا در آن یک ماه

  2. ناشناس 25 آذر 1403

    زمان به ثمر نشستن پروژه های توسعه محصول ( مانند توسعه سیستمهای محرکه جدید برای خودروها و … ) از زمان فاز مطالعاتی و امکانسنجی تا رسیدن به مرحله SOP ( یا همان شروع به تولید انبوه ) حدود 28 تا 32 ماه است . این آدم که در 2 سال گذشته معاونت توسعه و تکوین محصول ایران خودرو بوده و از سایپا به ایران خودرو رفته بوده ، در این 2 سال تا بفهمد تفاوتهای ساختاری ، عملکردی سازمان ایران خودرو با سایپا چی هستند و بعدش تازه بفهمد که نفراتش در همان مرکز توسعه محصول ایران خودرو از چه ظرفیتهای و پتانسیل هایی برخوردار هستند خودش 2 سال طول میکشه، حالا بماند که پروژه ای به اهمیتی خودروی برقی ایران خودرو را که قرار بود دو ساله بدست مردم برسانند نتوانست حتی به مرحله SOP برساند و بعد برود !!!! ایراد کار دقیقا به زیاده خواهی همین افرادی بمانند رادمنش و … برمیگردد . اگر این افراد نه به جایگاه و پست و مقام بلکه به مسئولیتی که در جای قبلی پذیرفته و خودشان را در آن جایگاه محق دانسته که آنرا پذیرفته بودند اهمیت میدادند شاید امروز خودروهای با کیفیت و بروزی دست مردم میرسید اما اینها همیشه چمدانهایشان با خودشان همراه است و همیشه آماده جابجایی از این خودروسازی به آن شرکت ماشین سازی و از آن آلومینیوم سازی به مرکز تحقیقات این خودرو سازی هستند بدون اینکه اثر چندان ملموسی در این 2 ساله های حضور خود در این ارگانها برجای بگذارند .