خودرو باید جذاب باشد، وگرنه خودرو نیست!
کووجی ساتو، مدیرعامل جدید تویوتا، در آخرین نشست خبری این شرکت که همزمان با اعلام نتایج مالی جدید برگزار شد، بر رویکرد هیجانمحور تویوتا تأکید کرد و گفت:
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کووجی ساتو، مدیرعامل جدید تویوتا، در آخرین نشست خبری این شرکت که همزمان با اعلام نتایج مالی جدید برگزار شد، بر رویکرد هیجانمحور تویوتا تأکید کرد و گفت:
«ماشین اگر هیجانانگیز نباشد، دیگر ماشین نیست! ما اجازه نمیدهیم خودروها به کالاهای بیروح تبدیل شوند.»
این اظهارات در ادامه مسیر مدیریتی آکیو تویودا، مدیرعامل پیشین تویوتا است که در سال ۲۰۱۷ با شعار معروف «دیگر خودرو خستهکننده نمیسازیم» تحولی جدی در طراحی و تولید خودروهای این برند ایجاد کرد. نتیجه این فلسفه، عرضه مدلهایی مانند GR یاریس، GR کرولا و نسل جدید سوپرا بود.
خودروهای اسپرت؛ میراثی که ادامه دارد
کووجی ساتو، که از سال ۲۰۲۳ هدایت تویوتا را بر عهده گرفته، تاکید دارد که مسیر خودروهای اسپرت و خاص در این شرکت متوقف نخواهد شد. او در ادامه افزود:
«دیگر زمان تغییرات جزئی طراحی و افزایش اندک بازدهی گذشته است. ما باید شور و شوقی را که در مدلهای Gazoo Racing (GR) میبینیم، به تمام محصولاتمان تزریق کنیم.»
ساتو همچنین وعده داد که خودروهای اسپرت آینده باید طراحی جسورانه و آیرودینامیک داشته باشند و از محصولات هیجانانگیز بیشتری در آینده نزدیک خبر داد. با وجود اینکه هنوز جزئیاتی منتشر نشده، اما احتمال احیای مدل محبوب سلِیکا (Celica) بسیار قوت گرفته است.
GR GT3 و آخرین نسل موتورهای هشت سیلندر
یکی از برجستهترین پروژههای آینده تویوتا، مدل مفهومی GR GT3 است که گفته میشود نسخه جادهای آن با برند لکسوس عرضه خواهد شد. این مدل ممکن است آخرین خودرویی باشد که از موتور V8 ساخت تویوتا و لکسوس بهره میبرد؛ چرا که مسیر آینده به سمت خودروهای الکتریکی و هیبریدی در حرکت است.
همچنین تویوتا اخیراً مدل IS500 Ultimate Edition از برند لکسوس را معرفی کرده که احتمالاً آخرین سدان اسپرت هشت سیلندر این شرکت باشد.
آینده خودروهای اسپرت تویوتا
با اینکه مدلهایی مانند GR یاریس M Concept و FT-Se (کوپه الکتریکی کوچک) آینده روشن خودروهای اسپرت تویوتا را نوید میدهند، اما تولید نسخه نهایی آنها پیش از سال ۲۰۲۷ بعید است. این در حالی است که بازگشت مدل MR2 نیز دور از ذهن نیست.
در همین حال، آکیو تویودا که اکنون رئیس هیئتمدیره تویوتا است، همچنان از طرفداران پروپاقرص خودروهای احتراق داخلی باقی مانده و در سخنانی گفت:
«برای من که یک راننده حرفهای هستم، خودرو اسپرت واقعی باید بوی بنزین بدهد و صدای موتور بلند داشته باشد!»
انتهای پیام/