نسخه اسپرت آرمادا معرفی شد؛ موتور قدرتمند اما نه به اندازه پاترول نیسمو!
نیسان بیش از یک دهه است که نسخهی اسپرت پاترول نیسمو را در خاورمیانه عرضه میکند، اما حالا برای نخستینبار نسخهای معادل آن را با نام آرمادا نیسمو به بازار ایالات متحده معرفی کرده است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نیسان بیش از یک دهه است که نسخهی اسپرت پاترول نیسمو را در خاورمیانه عرضه میکند، اما حالا برای نخستینبار نسخهای معادل آن را با نام آرمادا نیسمو به بازار ایالات متحده معرفی کرده است. این خودرو در پاسخ به خواستهای عرضه شده که شاید بسیاری از مشتریان حتی مطرحش نکرده بودند؛ چراکه تصور اینکه افراد زیادی برای خرید یک شاسیبلند بزرگ با عملکرد بالا صف بکشند، کمی دشوار است.
با این حال، تنوع در سبد محصولات نیسان قابلتقدیر است؛ حتی اگر مشتریان آمریکایی مجبور باشند به نسخهای با قدرت کمتر قانع باشند.
نسخه نیسمو آرمادا به یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئینتوربو با توان ۴۶۰ اسببخار مجهز شده؛ یعنی ۳۵ اسببخار بیشتر از مدل استاندارد آرمادا. اما همین موتور در نسخهی خاورمیانهای که با نام پاترول نیسمو عرضه میشود، قدرت ۴۹۵ اسببخار تولید میکند. این افزایش توان به گفته نیسان، نتیجهی «تنظیمات ویژه برای منطقه» است.
نیسان اعلام کرده که این بهینهسازیها بر پایه «بازخوردها و نظرسنجیهای گسترده مشتریان» انجام شده است؛ هرچند به نظر میرسد قوانین کمتر سختگیرانه آلایندگی در کشورهای خاورمیانه، به مهندسان نیسان امکان داده تا قدرت بیشتری را از این موتور استخراج کنند. البته گشتاور هر دو مدل یکسان و برابر با ۷۰۰ نیوتنمتر (۵۱۶ پوند-فوت) باقی مانده است.
نسخه خاورمیانهای علاوه بر موتور قویتر، به چراغ مهشکن مخصوصی مجهز است که یادآور نسل قبلی پاترول نیسمو است. نیسان ادعا کرده که طراحی آن از مسابقات فرمول E الهام گرفته شده است. در مقابل، نسخه آمریکایی آرمادا نیسمو به جای این چراغ، یک دیفیوزر ساده و تمیز در بخش عقب دارد. به جز تفاوت در برندینگ (پاترول در مقابل آرمادا)، باقی مشخصات دو مدل تقریباً یکسان است.
البته آرمادا تنها شاسیبلندی نیست که نشان نیسمو را دریافت کرده است. پیش از این، نسخه اسپرت جوک نیسمو نیز عرضه شده بود و اکنون آرییا نیسمو به عنوان نخستین مدل تمامبرقی اسپرت نیسان به بازار آمده است.
طرفداران نیسان امیدوارند روزی GT-R نیسمو نیز بازگردد، اما بازگشت این سوپراسپرت افسانهای در آینده نزدیک بعید به نظر میرسد؛ هرچند اگر هم بازگردد، احتمال دارد بهصورت یک خودروی برقی عرضه شود، مخصوصاً با توجه به کانسپت هیجانانگیز Hyper Force که اخیراً معرفی شد.
در حال حاضر، تنها خودروی سنتی باقیمانده در خانواده نیسمو، Z نیسمو است؛ مدلی که قیمت بالا و نبود گیربکس دستی، بسیاری از علاقهمندان را دلسرد کرده است.
انتهای پیام/