لامبورگینی برنامه عرضه نسخه برقی اوروس را به تعویق انداخت
در حالی که بسیاری از خودروسازان جهان به دلیل شرایط نامشخص بازار و قوانین زیستمحیطی، عرضه خودروهای برقی خود را به تأخیر انداختهاند، لامبورگینی نیز به این جمع پیوست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در حالی که بسیاری از خودروسازان جهان به دلیل شرایط نامشخص بازار و قوانین زیستمحیطی، عرضه خودروهای برقی خود را به تأخیر انداختهاند، لامبورگینی نیز به این جمع پیوست. استفان وینکلمن، مدیرعامل این برند لوکس ایتالیایی، در گفتوگویی با اتوکار اعلام کرد که نسل جدید شاسیبلند اوروس همچنان با پیشرانه هیبریدی پلاگین (PHEV) عرضه خواهد شد و تولید نسخه کاملاً برقی آن تا سال ۲۰۳۵ به تعویق افتاده است.
وینکلمن در این مصاحبه با اشاره به بلاتکلیفیهای قانونی، تأکید کرد: «حفظ پیشرانه PHEV برای ما و مشتریانمان بسیار اهمیت دارد.» او افزود که خریداران از ادامه استفاده از موتور احتراقی در اوروس، بسیار خوشحال خواهند شد.
با این حال، مدیرعامل لامبورگینی جزئیاتی درباره پیشرانه نسل آینده اوروس ارائه نکرد. در حال حاضر، مدل Urus SE 2025 با پیشرانه V8 توئینتوربوی ۴.۰ لیتری در ترکیب با یک موتور برقی، توان تولید ۷۸۹ اسببخار و ۷۰۱ پوند-فوت گشتاور را دارد؛ که قدرتمندترین نسخه اوروس تاکنون بهشمار میرود.
طبق اعلام قبلی، نسل جدید اوروس در سال ۲۰۲۹ معرفی خواهد شد. البته این تأخیر فقط مربوط به نسخه تمامبرقی است. خودروی برقی مفهومی Lanzador که قرار بود در سال ۲۰۲۸ وارد خط تولید شود نیز با تأخیر مواجه شده و احتمالا تا سال ۲۰۲۹ به بازار نخواهد آمد.
لامبورگینی در کنار سایر خودروسازان، امیدوار است سوختهای سنتتیک (Synthetic Fuels) بتوانند جایگزینی مناسب برای بنزین باشند؛ بهویژه در صورتی که اتحادیه اروپا تصمیم به بازنگری در قانون ممنوعیت پیشرانههای احتراقی بگیرد.
در نهایت به نظر میرسد تغییرات قوانین زیستمحیطی و شرایط نامطمئن بازار، برنامههای الکتریکیسازی خودروسازان بزرگ را با چالش مواجه کرده است. بسیاری از برندها در حال بازنگری در تقویم عرضه محصولات خود هستند و برخی مانند لامبورگینی، به حفظ موتورهای احتراقی برای مدت طولانیتر تمایل دارند.
انتهای پیام/