تویوتا رکورد فروش جهانی جولای ۲۰۲۵ را شکست: راز موفقیت در هیبرید و خودروهای برقی
، تویوتا رویکرد متفاوتی نسبت به الکتریکیسازی خودروها در پیش گرفت و این تصمیم اکنون نتیجه میدهد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، تویوتا رویکرد متفاوتی نسبت به الکتریکیسازی خودروها در پیش گرفت و این تصمیم اکنون نتیجه میدهد. این شرکت در بخش خودروهای برقی (EV) حضور دارد، اما شاید مهمتر از آن، تویوتا تعداد زیادی خودروی هیبریدی عالی ارائه میدهد. به اضافهی این موضوع، با وجود خط تولید قوی کامیونها در آمریکای شمالی، مشخص است که چرا تویوتا توانست در جولای ۲۰۲۵ بیش از ۹۰۰,۰۰۰ فروش جهانی ثبت کند؛ رکوردی بیسابقه برای این ماه.
در مجموع، تویوتا ۹۶۳,۷۹۶ خودرو فروخت که شامل برندهای لکسوس، دایهاتسو و هینو نیز میشود. آمریکای شمالی همچنان بزرگترین بازار تویوتا است و در ماه گذشته ۲۵۴,۲۹۸ خودرو فروخته شد. این موفقیت مدیون عملکرد قوی مدلهای هیبریدی و تقاضای بالای کامیونهایی مانند تاکوما و 4رانر است. در اروپا، جایی که بسیاری از خودروسازان با مشکلات روبهرو هستند، فروش تویوتا نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
حتی در چین، که برای خودروسازان غیرچینی بازاری بسیار دشوار بوده، تویوتا از عملکرد قوی خود خبر داده و ۱۵۱,۶۶۹ فروش ثبت کرده است. موفقیت این شرکت در چین به مدل EV bZ3X، تولید مشترک با GAC، و همچنین خودروهای هیبریدی خود تویوتا نسبت داده شده است. در بازار داخلی ژاپن نیز تویوتا ۱۳۵,۲۴۹ خودرو فروخته و اعلام کرده که تقاضا «ثابت» باقی مانده است.
در مجموع، تویوتا تا پایان جولای ۲۰۲۵ بیش از ۶,۰۵۸,۷۳۱ خودرو فروخته است که بیش از ۲.۹ میلیون از آنها به نوعی الکتریکی یا هیبریدی بودهاند. از این میان، تنها کمی کمتر از ۱۰۰,۰۰۰ خودرو، کاملاً برقی بودهاند. با این حال، ماه گذشته بهترین عملکرد تویوتا در فروش BEV (خودروهای برقی باتریدار) بود و ۱۷,۸۹۶ خودرو برقی بهصورت جهانی به فروش رسید.
بنابراین، در حالی که تویوتا هنوز تا حد زیادی به فروش خودروهای احتراق داخلی وابسته است، هیچ شکی نیست که مدلهای هیبریدی این شرکت نقش مهمی در موفقیت آن دارند. در آمریکای شمالی، بیش از ۸۰۰,۰۰۰ دستگاه از تقریباً ۱.۷ میلیون خودروی فروخته شده امسال، به نوعی الکتریکی یا هیبریدی بودهاند.
آکیو تویودا، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سابق تویوتا، به دلیل تمایل به خودروهای هیبریدی نسبت به خودروهای کاملاً برقی، مورد انتقاد قرار گرفته بود. اما با کاهش تقاضای خودروهای برقی در بسیاری از بازارهای جهانی، اکنون تویوتا از این وضعیت سود میبرد. همزمان، این شرکت همچنان در حال توسعه خودروهای برقی بهتر و متنوعتر است و برای مدلهای محبوبی مانند کمری و RAV4 تماماً به هیبرید روی آورده است.
به نظر میرسد، حداقل در حال حاضر، تصمیم تویودا درست و موفقیتآمیز بوده است.
انتهای پیام/