میهن صنعت :

صنعت خودرو کشور بايد تکليف راهبرد جهانی خود را مشخص کند

میهن صنعت : صنعت بايد تکليف راهبردي خودرا مشخص و متناسب با آن و با رويکرد جهاني سازي توليد در خودروسازي يا قطعه سازي ، برنامه ريزي کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهدي فتح اله  گفت : براي اينکه توليد کننده موفق و پايدار شويم ، بايد در شبکه توليد و توزيع خدمات پس از فروش جهاني خودرو و قطعات خودرو ، جايگاه پرمزيت براي خود تعريف و مستقر کنيم.

وي افزود : 10 خودرو ساز برتر دنيا بيش از95 درصد بازار جهاني خودرو را در اختيار دارند و ورود به شبکه جهاني ،توليد با کيفيت ، قيمت تمام شده پايين و اطمينان از عرضه محصول و خدمات پس از فروش براي ما هم ضروري است.

وي تاکيد کرد : ‌دانش طراحي خودرو و قطعه سازي در ايران به سطح و رشد خوبي رسيده است اما زنجيره ايجاد ارزش افزوده و عبور از انباشت هزينه در برخي حلقه ها ، ضعيف است.

فتح اله به تحريم ها اشاره کرد و گفت : اين موضوع بر خودروسازان خارجي و هم داخلي ، هزينه هايي تحميل کرده و آمار داخلي توليد کاهش يافته است که اميدواريم با توجه به تلاش هاي ديپلماسي ايران در عرصه اقتصادي اين مسائل نيز ساماندهي شود.

وي با اشاره به گردش مالي 2 هزار ميليارد دلاري صنعت خودرو در جهان گفت : فروش اين صنعت در ايران در سال 1390 حدود 25 هزار ميليارد تومان بود که جايگاه آن را در اقتصاد ملي نشان مي دهد.
وي تصريح کرد: بايد به طور مشخص تعيين کنيم که مي خواهيم خودروساز جهاني شويم يا مي خواهيم در سطح قطعه سازي به جايگاه جهاني برسيم.

وي از ابرتامين کنندگان ( قطعات خودرو) در صنعت خودرو خبرداد و گفت: ما هم بايد وارد شبکه جهاني شويم که با رفع تحريم ها به خوبي امکان پذير است.

رئيس موسسه پژوهش هاي بازرگاني تصريح کرد امروز توسعه کيفيت با کاهش هزينه ها نيز همراه شده است و بايد در صنعت خودرو کشور هم مورد توجه باشد./آریا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=32205
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه