آمریکای جنوبی بازار آینده فرش ایران است
میهن صنعت: معاون تحقیقات مرکز ملی فرش ایران کارکرد اصلی شرکت در نمایشگاههای بینالمللی مانند نمایشگاه کفپوش آلمان را بازاریابی و سفارشپذیری دانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محسن حسنزاده در گفتوگویی اظهار کرد: در نمایشگاه آلمان حجم اعظم مشارکتکنندگان ایرانی سفارشهای قابل توجهی دریافت کردهاند و در کنار آن رهبری هزینه برای آشنایی هرچه بیشتر و بهتر فرش ایرانی بسیار تاثیرگذار بوده است.
وی ادامه داد: مرکز ملی فرش ایران در چارچوب یک پاویون منسجم و مجزا در این نمایشگاه با هدف معرفی هنر و فرش ایرانی حاضر شد.
او با اشاره به حجم فروش مناسب در نمایشگاه آلمان تاکید کرد: کشورهایی که از سرمایه و اقتصاد مناسبی برخوردارند، جزو مشتریان فرش ایران هستند.
حسنزاده بیان کرد: حضور کشورهای آمریکای جنوبی به ویژه برزیل تاثیر بسزایی بر فروش چند سال آینده فرش ایرانی و دستیابی به بازارهای آمریکای جنوبی دارد.
وی همچنین از احتمال برگزاری نمایشگاه جهانی کفپوش 2015 در ایران خبر داد و گفت: با مسوولان نمایشگاه جهانی کفپوش برای برگزاری این نمایشگاه رایزنی شده است و در صورت توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت نمایشگاه کفپوش 2015 در ایران برگزار خواهد شد.
به نقل از ایسنا معاون تحقیقات مرکز ملی فرش ایران در رابطه با بافت و فروش نمونه فرش ایرانی در هند، پاکستان و چین گفت: فرشهای هنری مانند فرش قم، تبریز و اصفهان قابلیت تقلبپذیری و تولید در کشورهای دیگر را ندارد، اما در بحث فرشهای تجاری برای بالابردن رقابت فرشهای ایرانی در دنیا برخی از هزینههای تولید فرش توسط مرکز ملی فرش پرداخت خواهد شد.