میهن صنعت:

صدور محصولات پارس جنوبی به آمریکا و اروپا/ جهش 62 درصدی صادرات

میهن صنعت: مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به صادرات محصولات پارس جنوبی به شش کشور اروپایی و یک کشور آمریکایی گفت: صادرات محصولات پارس جنوبی در مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن 62 درصد و از حیث ارزش 53 درصد رشد داشته اس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خداداد رحیمی روز یکشنبه در گفت و گویی با تشریح وضعیت صادرات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار داشت: با وجود اعمال تمام تحریمها علیه کشورمان، میزان صادرات مواد نفتی و غیر نفتی در مرداد ماه سال 1393 افزایش قابل توجهی داشته است.

به نقل از ایرنا وی افزود: در مرداد ماه سال جاری 906 هزار و 300 تن کالا غیر نفتی شامل محصولات تولیدی منطقه پارس جنوبی به ارزش 697 میلیون و 790 هزار و 858 دلار به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 62 درصد و حیث ارزش 53 درصد رشد را نشان می دهد.

رحیمی اضافه کرد: همچنین 758 هزار و 611 تن میعانات گازی به ارزش 677 میلیون و 518 هزار و 570 دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن شش درصد و از حیث ارزش هفت درصد رشد داشته است.

وی گفت: در مجموع در مدت یاد شده بیش از یک میلیون و 664 هزار و 911 تن کالا شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، متانول و غیره به ارزش یک میلیارد و 375 میلیون و 309 هزار و 428 دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن 31 درصد و از حیث ارزش 26 درصد رشد را نشان می دهد.

رحیمی خاطر نشان کرد: این محصولات به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق، تایوان، تایلند، مالزی، ویتنام، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، روسیه، موزابیک، مصر، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، اکراین، قطر، تانزانیا، فیلیپین، غنا، کنیا، آذربایجان، گرجستان، کره جنوبی و مکزیک صادر شده است.

مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار داشت: سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی از نظر وزن 46 درصد و از نظر ارزش 49 درصد بوده است.

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در جنوب شرقی استان بوشهر در حاشیه خلیج فارس در 300 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر و واقع درگستره جغرافیایی شهرستان کنگان قرار دارد و حدود 105 کیلومتر از میدان گاز پارس جنوبی که درمیان خلیج فارس واقع شده فاصله دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=56751
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه