آخرین گمانه زنی ها از سرنوشت پرواز ناکام ایرآسیا+تصاویر
میهن صنعت: کارشناسان ناوبری هوایی بر این باورند که هواپیما در داخل آب سقوط نکرده بلکه خلبان پرواز توانسته آن را بر روی آب سالم فرود بیاورد!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نظرات مختلفی در مورد آنچه برای پرواز شماره QZ 8501 خطوط هوای ایر آسیا که اتفاق افتاده وجود دارد. کارشناسان هواشناسی در مطالعه گستردهای که در مورد وضعیت آبوهوا در روز و ساعت پرواز انجام دادهاند اختلال در عملکرد موتور و تشکیل تودههای یخ در داخل موتور را علت اصلی سقوط هواپیما میدانند.
در شرایط جوی خاص هنگامی که کریستالهای یخ وارد محفظه موتور میشوند به دیواره داخلی برخورد کده و ذره ذره در آن جمع میشوند همین امر باعث ایجاد اختلال در عملکرد موتور و پرههای آن میشود.
از طرفی دیگر کارشناسان ناوبری هوایی بر این باورند که هواپیما در داخل آب سقوط نکرده است بلکه خلبان پرواز توانسته آن را بر روی آب سالم فرود بیاورد!
عدم دریافت سیگنال اضطراری
مهمترین دلیلی که باعث میشود این تصور شکل بگیرد که هواپیمای مورد نظر سالم بر روی آب فرود آمده این است که هیچ سیگنال اظطراری دریافت نشده است. هواپیماهای ایرباس A320-200 به گونه ای طراحی شدهاند که به محض برخورد و تصادف شدید و نابود کننده یک فرستنده سیگنال اضطراری در هواپیما به صورت خودکار فعال شده و محل هواپیما را مخابره میکند.
حال آنکه فرستنده پرواز QZ 8501 هیچگاه فعال نشده است. بنابر این به نظر میرسد که خلبان با تجربه این پرواز توانسته هواپیما را سالم بر روی آب بنشاند اما شرایط بد آب و هوایی و موجهای سنگین دریای جاوا اجازه خروج اضطراری مسافران را نداده و هواپیما غرق شده است.
سیستم مخابره کننده اضطراری مکان (ELT) به محض برخورد شدید با زمین، دریا، کوه و یا هر مانع دیگر فعال شده و مکان هواپیما را مخابره میکند. در این صورت احتمال فرود پرواز QZ 8501 بر روی آب زیاد است
پیدا شدن قطعات سالم هواپیمای ایرباس
از بین اشیایی که تا کنن از درون آب بیرون کشیده شده می تاون به یک درب خروج اضطراری و یک تشک خروج اضطراری اشاره کرد. همین مسائل این تئوری را به واقعیت بیشتر نزدیک میکند که پس از فرود اضطراری خدمه برای خروج اضطراری مسافرین تلاش خود را کردهاند اما موفق نشدهاند. تمام اجسادی که تا کنون پیدا شد ه اند کاملاً سالم هستند و آثار جراحت و نقص عضو در آنها دیده نمیشود.