عبور تکنولوژی متفاوت چین از فیلترینگ خبرنگاران داخلی/CS35 نمره قبولی گرفت
میهن صنعت : جوی کاملا صمیمی و یک دل که خودرا آماده ی یک چالش خودرویی می کردند تا تکنولوژی چینی عبور کرده از فیلترینگ خودروسازان داخلی را مورد بررسی های فنی و تخصصی خود قرار دهند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عصر روز چهارشنبه 22 اردیبهشت 95 یک رویداد خودرویی دیگر در کشورمان توسط جاده مخصوصی ها کلید خورد.
باز هم سایپا و باز هم برگزاری تست های جاده ای که البته اینبار به واسطه تجارب گذشته این خودروساز، همه چیز خبر از برگزاری یک مراسم با کیفیت و متفاوت تر از سال های گذشته میداد.
در مسیر پایتخت گل و گلاب ایران
شروع حرکت از جاده مخصوص و بدرقه آب باران پشت سرمان، طراوت و نشاط خاصی را در دل خبرنگاران و اصحاب رسانه ایجاد کرد.جوی کاملا صمیمی و یک دل که خودرا آماده ی یک چالش خودرویی می کردند تا تکنولوژی چینی عبور کرده از فیلترینگ خودروسازان داخلی را مورد بررسی های فنی و تخصصی خود قرار دهند.
شاید بدنامی کالاهای بی کیفیت چین و در راس آن برخی از خودروهای چینی بازار داخلی، باعث میشد تا خبرنگاران حوزه خودرو اشتیاق بیشتری را در جهت بررسی های فنی این خودرو انجام دهند.
اما آنچه که مشخص بود علاقه خودرونویسان به نقد و بررسی محصولی جدید، که تا قبل از آن تنها از طریق شنیده ها و اطلاعاتی که چانگان و سایپا از طریق رسانه های نوشتاری در اختیار عموم قرار داده بودند.
و البته همگی بر این مهم واقف بودن که چانگان چهارمین خودروساز بزرگ چینی ست که شریک تجاری فورد و مزدا نیز به شمار می رود و البته که این نکته کافی بود تا وجه تمایزی با یک کالای بی کیفیت چینی در ذهن اصحاب رسانه نقش ببندد.
اتوبوس های مسافربری که سرنشینان آنان خبرنگارانی از جنس صداقت و تخصص بودند، در حدود 11 شب وارد کاشان و شهر قمصر شدند و پس از صرف شام در هتل، به استراحت پرداختند تا برای صبح روز بعد آماده شوند.
بوی بهشت
پس از صرف صبحانه همه ی اصحاب رسانه آماده ی حرکت به سمت سایپا کاشان شدند.گروه ارتباطات خودروسازی سایپا هرچه در توان داشتند در جهت هرچه بهتر برگزار شدن مراسم به کار گرفتند و الحق والانصاف که از پس این مهم برآمدند.
صبح را با رفتن به یکی از بهترین باغ های گل در قمصر آغاز کردیم.بوی بهشت می آمد و بس.
قلمرو قلب تپنده ی خودروسازی کشور
با ورود به سایپا کاشان و استقبال گرم مدیران ارشد این مجموعه، به صورت رسمی مراسم تست جاده ای خودرو CS35 سایپا آغاز شد.
با ورود به سالن کنفراس خبری، ابتدا حسن جلینی مدیریت ارتباطات گروه خودروسازی سایپا شروع به ارائه مقدماتی از مراسم نمود.
وی در ادامه به معرفی مهندس شهباز مدیرعامل تازه به انتصاب رسیده سایپا کاشان پرداخت.البته اینبار با جزئیات دقیق تر و بیشتری از سوابق کاری ایشان.
در ادامه یک تیزر تبلیغاتی چند دقیقه ای از سایپا کاشان و خطوط تولید این شرکت در سالن کنفرانس پخش گردید که در نوع خود خوب و قابل قبول بود.
اینبار مدیرعامل سایپا کاشان بود که ادامه ی کنفرانس خبری، شروع به صحبت و ارائه یک گزارش کامل در خصوص سایپا کاشان کرد.
شهباز در ادامه مراسم به جزئیات نقاط قوت مجموعه ی خود پرداخت که مهمترین نکته ای که می توان به آن اشاره کرد، معرفی کارمندان بومی و تخصصی خود به عنوان اصلی ترین دلایل موفقیت این مجموعه، که این حمایت از کارگران و نیروهای تخصصی بومی و داخلی، قابل تقدیر و ستایش است.
یکی دیگر از نکات مهم این مراسم گفتگوی یکی از خبرنگاران با وی در خصوص تکریم و حمایت از مشتری اول به عنوان مشتری وفادار بود که قرار شد مهندس شهباز در خصوص این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند.
خط مونتاژ CS35
پس از پایان کنفرانس خبری و در ادامه ی مراسم طبق برنامه ی اعلام شده خبرنگارن راهی خط مونتاژ خودرو CS35 شدند تا از نزدیک مراحل مونتاژ این محصول را مشاهده کنند.
در طول مدت بازدید مدیران فنی هر بخش توضیحات کاملی از شروع تا پایان مونتاژ این محصول را در اختیار خبرنگاران قرار دادند.
آنچه در خطوط مونتاژ مورد توجه خبرنگاران قرار می گرفت فعالیت جوانان بومی و همچنین نیروهای تخصصی داخلی بود که با تلاش فراوان در حال تلاش و فعالیت بودند.
به گفته ی شهباز مدیرعامل سایپا کاشان طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تولید این محصول به 4000 دستگاه در سال برسد.
وی در خصوص داخلی سازی کامل این محصول بیان کرد : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است در سال اول 21 درصد و در سال دوم 40 درصد این محصول داخلی سازی گردد.
تست جاده ای خودرو CS35
پس از صرف نهار خبرنگاران توسط اتوبوس های مستقر در بیرون درب سالن غذاخوری به محل برگزاری تست جاده ای، منتقل شدند و انتظارها برای نقد و بررسی این خودرو به پایان رسید.پنج خودرو CS35 آماده ی بررسی های فنی خودرونویسان در محل برگزاری تست پارک شده بودند.
CS35 اولینSUV چانگان است که این خودرو یک شاسی بلند شهری، دیفرانسیل جلو و در رده کراس اورهای کامپکت می باشد.
ظاهر این خودرو اولین موضوعی بود که توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد.همانطور که در اطلاعات منتشر شده آمده بود، CS35 دارایی ظاهری مناسب که البته نسبت به رقیبان هم رده خود از ظرافت بیشتری برخوردار بود.یک ظاهر تقریبا اسپرت که طراحی آن در ایتالیا صورت گرفته بود.
حال می بایست توان فنی آن مورد بررسی قرار می گرفت.اگر بخواهیم بدون جانب داری و عادلانه در مورد این محصول صحبت کنیم باید بگوییم که یک رقیب سرسخت برای X33 و لیفان X60 به شمار می رود.قیمت مناسب تر این خودرو با توجه به امکانات آن می تواند زنگ خطری برای دیگر رقیبان چینی بازار خودرو ایران باشد.
از نقاط قوت این محصول می توان به هندلینگ خوب، قدرت ضربه گیری عالی، کابین جادار و نیز قیمت تقریبا مناسب آن اشاره کرد.همچنین تکنولوژی Core Blue که مربوط به صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ محیط زیست می باشد و در شرایط آلودگی هوای شهرهای بزرگ کشورمان، یکی دیگر از نکات قابل توجه این خودرو است.
طراحی داخلی خودرو مناسب بوده و از زیبایی ها و ظرافت های خاص خودر برخوردار است.در نگاه اول از دید خبرنگاران شاید کابین عقب خودرو برای سرنشینان کوچک به نظر می رسید اما پس از سوار شدن بر این خودرو احساس رضایت بر چهره هایشان نقش بست.بله درست است یک کابین راحت برای سرنشینان عقب این خودرو.
بر روی این خودرو یک کامپیوتر سفری اطلاعات مربوط به مصرف سوخت میانگین و لحظهای و اطلاعات دیگر را به نمایش میگذارد.
حجم موتور این محصول 1600 سی سی می باشد.اما پس از مورد بررسی قرار گرفتن این محصول در تست جاده ای میتوان از آن به عنوان یک نقص یاد کرد؟ از یاد نبریم این خودرو نسبت به قیمت آن که در حدود 62 تا 64 میلیون اعلام شده از موقعیت برتری نسبت به رقیبان خود برخوردار است و با توجه به قیمت، امکانات خوبی را در اختیار خریداران خود قرار می دهد.در نتیجه اگر بخواهیم شتاب و قدرت این خودرو را با دیگر خودروهای 1600 سی سی مقایسه کنیم، شما با یک خودروی با شتاب خوب و قدرت مناسب روبه رو خواهید شد.
اگر بخواهیم پا را کمی فراتر نهیم و این خودرو را با خودروهای روز دنیا مقایسه کنیم، می توان گفت که به واسطه ی وزن 1290 کیلوگرمی آن از چابکی متوسطی برخوردار است.اما باید درنظر گرفت که در تولید این خودرو برای بازار ایران و با توجه به توان خرید مردم، سعی شده که در عین کیفیت مناسب، ارزان قیمت بودن آن هم نیز در نظر گرفته شود.بر همین اساس انتقال قدرت در این خودرو توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک انجام می شود که البته پس از مورد آزمایش گرفتن این خودرو بازهم میتوان به آن نمره ی قبولی داد.
یکی دیگر از نکات مثبت این محصول سیستم تعلیق چانگان در جلو مک فرسون و در عقب Trailing Arm است.به همین دلیل اکثر خبرنگاران پس از آزمایش ناهمواری ها، از CS35 به عنوان یک خودروی کاملا نرم یاد کردند.همچنین فرمان الکترونیکی این خودرو نیز در بسیار مناسب بوده و در نرمی و هندلینگ این خودرو تاثیر به سزایی داشته است.
بدون اغراق در پایان می توان گفت که CS35 نمره ی قبولی را در تست جاده ای گرفت و باید دید که این خودرو پس از فتح بازار ایران راهی برای صادرات خود هموار خواهد کرد یا خیر؟
جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.