«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

فراری آمالفی رونمایی شد؛ جانشین قدرتمند و مدرن برای فراری روما

راری طبق وعده قبلی، عصر سه‌شنبه از جدیدترین خودروی خود با نام فراری آمالفی (Ferrari Amalfi) رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، فراری طبق وعده قبلی، عصر سه‌شنبه از جدیدترین خودروی خود با نام فراری آمالفی (Ferrari Amalfi) رونمایی کرد؛ یک کوپه‌ی چهار نفره با موتور جلو که قرار است جایگزین مدل محبوب فراری روما شود. طراحی این خودرو به شدت از مدل روما الهام گرفته اما با تغییرات مدرن‌تر و هماهنگ با زبان طراحی جدید فراری همراه شده است. مهم‌ترین تغییرات شامل نمای جلوی جدید، فضای داخلی به‌روزرسانی‌شده و افزایش قدرت پیشرانه هستند.

طراحی بدنه؛ ترکیبی از گذشته و آینده

از لحاظ ظاهری، آمالفی بسیار شبیه به روما کوپه به نظر می‌رسد؛ با همان خطوط برجسته روی گلگیرهای عقب، دماغه‌ی تیز و کاپوت حجیم. طراحی معروف “دماغه کوسه‌ای” (Sharknose) که پیش‌تر در مدل‌هایی مثل SF90 و 12Cilindri دیده بودیم، حالا در آمالفی نیز دیده می‌شود. دو چراغ جلوی باریک توسط یک نوار مشکی به هم متصل شده‌اند. در عقب نیز چهار چراغ دایره‌ای حفظ شده‌اند، اما حالا یک نوار تیره چراغ‌های داخلی را به هم وصل می‌کند و جلوه‌ای مدرن‌تر به خودرو می‌دهد.

انقلابی در کابین؛ خداحافظی با کنترل‌های لمسی

فراری آمالفی رونمایی شد؛ جانشین قدرتمند و مدرن برای فراری روما

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در فضای داخلی فراری آمالفی رخ داده است. فراری بالاخره به انتقاد مشتریان گوش داده و دکمه‌های لمسی آزاردهنده روی فرمان را با کنترل‌های فیزیکی واقعی جایگزین کرده است. همچنین دکمه لمسی استارت نیز حذف شده و حالا یک دکمه‌ی فیزیکی از جنس تیتانیوم در سمت چپ فرمان قرار گرفته است؛ تغییری مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان.

مشخصات فنی فراری آمالفی؛ قدرت بیشتر، پاسخ‌گویی بهتر

فراری آمالفی همچنان از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین‌توربو استفاده می‌کند، اما حالا قدرت آن به ۶۳۱ اسب بخار رسیده است؛ یعنی ۱۹ اسب بخار بیشتر از روما. گشتاور موتور همچنان ۵۶۱ پوندفوت باقی مانده و نیرو از طریق یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۳.۳ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن به ۳۱۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

افزایش قدرت با استفاده از میل‌بادامک‌های سبک‌تر، بلوک موتور دقیق‌تر، روغن با ویسکوزیته پایین‌تر و کالیبراسیون دقیق‌تر توربوشارژرها ممکن شده است. همچنین سیستم مدیریت توربوشارژر جدید فراری امکان کنترل مستقل سرعت چرخش توربوشارژرها تا ۱۷۱ هزار دور در دقیقه را فراهم کرده که باعث بهبود پاسخ‌دهی و دقت فشار می‌شود.

فناوری‌های پیشرفته و کنترل هوشمند

فراری آمالفی رونمایی شد؛ جانشین قدرتمند و مدرن برای فراری روما

فراری آمالفی به جدیدترین فناوری‌های شرکت مجهز شده است. از جمله:

  • سیستم ترمز سیمی (Brake-by-Wire) مانند مدل‌های 296 و 12Cilindri

  • اسپویلر فعال عقب که در سرعت‌های بالا باز می‌شود و در بالاترین حالت تا ۱۱۰ کیلوگرم نیروی داون‌فورس در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تولید می‌کند، آن‌ هم تنها با ۴ درصد افزایش مقاومت هوا

  • سیستم کنترل لغزش جانبی نسخه ۶.۱ (Side Slip Control 6.1) که تمام اطلاعات خودرو از زاویه فرمان گرفته تا حرکات تعلیق را تحلیل می‌کند تا بهترین عملکرد را در هر شرایطی ارائه دهد

سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده

فراری آمالفی از نظر ایمنی نیز چیزی کم ندارد و به مجموعه‌ای از سیستم‌های ADAS مجهز است از جمله:

  • کروز کنترل تطبیقی

  • ترمز اضطراری خودکار

  • هشدار خروج از خط

  • سیستم کمکی حفظ خودرو بین خطوط و…

زمان عرضه و قیمت احتمالی فراری آمالفی

در حالی که هنوز تاریخ دقیق تحویل به مشتریان اعلام نشده، انتظار می‌رود که تولید آمالفی تا پایان سال ۲۰۲۵ آغاز شود. همچنین نسخه‌ی کانورتیبل این خودرو نیز در راه است؛ چرا که فراری پیش‌تر نام تجاری Amalfi Spider را ثبت کرده است.

مدل قبلی یعنی فراری روما کوپه در سال ۲۰۲۴ با قیمت پایه ۲۴۷٬۳۰۸ دلار به فروش می‌رسید. با توجه به تورم و تعرفه‌های جدید، پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه فراری آمالفی ۲۰۲۶ نزدیک به ۳۰۰٬۰۰۰ دلار باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=301955
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه