میهن صنعت:

HSV GTS مالو، سبکی متفاوت از خودروی اسپورت

میهن صنعت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای پایان کار شاخه استرالیایی جنرال‌موتورز تا ۲۰۱۷، بخش خودروهای عملکرد بالای HSV (وسایل نقلیه ویژه هولدن) تصمیم گرفته است تا هر چه در توان دارد، به نمایش بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از پدال آخرین ساخته این کمپانی که شاید یکی از آخرین خودروهای تولیدی آن نیز باشد، HSV GTS مالو است که یک جانور ۵۷۶ اسب‌بخار با طبیعت کاملاً استرالیایی است.

هولدن مالو استاندارد یک نسخه کاربردی از هولدن کومودور سدان با دیفرانسیل عقب است؛ به این معنی که در مالو، صندلی‌های عقب و صندوق‌عقب با یک بارگیر تراک سرپوشیده جایگزین شده‌اند. خودروهای Ute سرپوشیده در استرالیا چیز جدیدی نیستند، ولی این HSV GTS سطح جدیدی از این خودروها را با موتور ۶/۲ لیتری سوپرشارژر LSA V-8 و قدرت ۵۷۶ اسب‌بخار و ۷۳۹ نیوتن‌متر عرضه کرده است. این قدرت بیشتر از میزانی است که برای برخاستن دود تایرهای عقب مالو لازم است. موتور ۶/۲ لیتری می‌تواند با یک گیربکس ۶ دنده دستی یا اتوماتیک همراه گردد.

HSV ارتقای زیادی در زمینه هندلینگ HSV GTS مالو انجام داده است. در این زمینه، یک سیستم گشتاور برداری جدید اضافه شده که با استفاده از سیستم کنترل پایداری خودرو، در هنگام حرکت از پیچ‌ها برای چرخ داخلی خودرو ترمز کرده و برای چرخ خارجی گشتاور بیشتری می‌فرستند. GTS همچنین دارای ترمزهای بزرگ‌تر و چرخ‌های ۲۰ اینچی مخصوص است و کیت بدنه ویژه، آن را از دیگر مدل‌های HSV GTS متمایز می‌کند.

جنرال‌موتورز از قبل اعلام کرده شاخه خودروسازی استرالیایی خود را تا سال ۲۰۱۷ تعطیل خواهد کرد. در حالی که اعلام شده برند «هولدن» از این برنامه جان سالم به در خواهد برد، ولی تولید دوباره چنین خودروهایی از HSV چندان مورد انتظار نخواهد بود. این خودروی دیفرانسیل عقب ساخت استرالیا با پلتفرم هولدن کومودور، پلتفرمی که برای شورولت SS نیز استفاده می‌شود، در زمان برنامه‌ریزی شده از لیست تولیدی‌های جنرال‌موتورز کنار خواهد رفت.

امّا در حال حاضر، HSV قصد دارد که ۲۵۰ نمونه از این خودروهای قدرتمند کاربردی تولید کند؛ ۲۴۰ عدد برای بازار استرالیا و ۱۰ عدد هم برای نیوزیلندی‌ها.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=58939
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه