«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

لامبورگینی تمراریو GT3 معرفی شد | هیجان مسابقه بدون سیستم هیبریدی

با وجود معرفی رسمی، لامبورگینی تمراریو GT3 هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و اولین حضور رسمی آن در رقابت‌ها، در مسابقه ۱۲ ساعته سبریگ (Sebring) در مارس ۲۰۲۶ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  خط تولید لامبورگینی بدون خودروهای مسابقه‌ای کامل نمی‌شود و حالا این برند ایتالیایی از اولین مدل مسابقه‌ای بر پایه‌ی تمراریو رونمایی کرده است. لامبورگینی تمراریو GT3 بر اساس قوانین رقابت‌های موتوراسپرت، سیستم هیبریدی خود را کنار گذاشته و با مجموعه‌ای از ارتقاءهای فنی، به یک ماشین سبک‌تر، مستحکم‌تر و مناسب برای پیست‌های مسابقه تبدیل شده است.

قدرت کمتر، پایداری بیشتر

لامبورگینی تمراریو GT3 معرفی شد | هیجان مسابقه بدون سیستم هیبریدی

در قلب این خودرو همچنان یک موتور ۸ سیلندر ۴.۰ لیتری توئین‌توربو قرار دارد؛ با این تفاوت که قدرت آن از ۸۰۰ اسب بخار در مدل جاده‌ای به ۵۵۰ اسب بخار در نسخه‌ی مسابقه‌ای کاهش یافته است. این موتور از میل‌لنگ‌های تیتانیومی بهره می‌برد و با جعبه هوای بازطراحی‌شده برای توربوشارژرهای کوچک‌تر سازگار شده است. همچنین تنظیمات نرم‌افزاری جدید باعث شده تا قدرت خودرو در بازه وسیع‌تری از دور موتور در دسترس باشد.

تمرکز بر تعمیر آسان در پیت‌استاپ

لامبورگینی تمراریو GT3 معرفی شد | هیجان مسابقه بدون سیستم هیبریدی

یکی از ویژگی‌های کلیدی تمراریو GT3، تعمیرپذیری بالا است. لامبورگینی این خودرو را به گونه‌ای طراحی کرده که تیم‌های پیت بتوانند به‌سرعت قطعات بدنه، سیستم تعلیق و سایر اجزا را تعویض کنند. به همین منظور، شاسی آلومینیومی اسپیس‌فریم این مدل نسبت به نسخه جاده‌ای ساده‌تر شده و بخش عقب آن برای جای‌گیری گیربکس شش‌سرعته عرضی به‌روز شده است.

بدنه‌ای سبک و آیرودینامیک

لامبورگینی تمراریو GT3 معرفی شد | هیجان مسابقه بدون سیستم هیبریدی

بدنه‌ی این خودروی مسابقه‌ای از کامپوزیت کربنی ساخته شده و ضمن حفظ زبان طراحی تمراریو، بهبودهایی در زمینه آیرودینامیک و خنک‌کاری به خود دیده است؛ از جمله برای ترمزها، رادیاتورها و توربوشارژرها. بخش‌های جلو و عقب خودرو به‌صورت یکپارچه ساخته شده‌اند و کف خودرو نیز در چهار بخش مجزا طراحی شده تا سرعت تعمیرات افزایش یابد.

مشخصات فنی لامبورگینی تمراریو GT3

لامبورگینی تمراریو GT3 معرفی شد | هیجان مسابقه بدون سیستم هیبریدی

  • موتور: ۴.۰ لیتری توئین‌توربو V8

  • قدرت: ۵۵۰ اسب بخار

  • گیربکس: ۶ سرعته عرضی مخصوص مسابقه

  • سیستم تعلیق: کمک‌فنرهای شش‌جهته KW

  • فرمان: هیدرولیک

  • چرخ‌ها: ۱۸ اینچی ساخت Ronal AG

  • بدنه: کامپوزیت کربنی با طراحی ماژولار

  • تجهیزات ایمنی: رول‌کیج کامل و مخزن سوخت با جریان بهینه

زمان رونمایی رسمی در پیست

لامبورگینی تمراریو GT3 معرفی شد | هیجان مسابقه بدون سیستم هیبریدی

با وجود معرفی رسمی، لامبورگینی تمراریو GT3 هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و اولین حضور رسمی آن در رقابت‌ها، در مسابقه ۱۲ ساعته سبریگ (Sebring) در مارس ۲۰۲۶ خواهد بود. باید تا آن زمان منتظر بمانیم تا عملکرد این هیولای مسابقه‌ای را در میدان رقابت ببینیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=302132
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه