رنو کلیو برای سومین ماه متوالی پرفروشترین خودروی اروپا شد؛ جهش تسلا مدل Y به رتبه دوم
طبق آمارهای جدید فروش خودرو در اروپا، خودروی محبوب رنو کلیو برای سومین ماه متوالی صدرنشین جدول پرفروشترین خودروهای قاره سبز شده است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، طبق آمارهای جدید فروش خودرو در اروپا، خودروی محبوب رنو کلیو برای سومین ماه متوالی صدرنشین جدول پرفروشترین خودروهای قاره سبز شده است. در همین حال، تسلا مدل Y با جهشی چشمگیر، به رتبه دوم صعود کرده و رقابت را در بخش خودروهای برقی داغتر کرده است.
عملکرد درخشان رنو کلیو در بازار اروپا
خودروی شهری و اقتصادی رنو کلیو، موفق شده در ماه ژوئن نیز رتبه اول فروش در اروپا را حفظ کند:
-
طبق دادهها، ۲۶,۹۸۶ دستگاه کلیو در ماه ژوئن در سراسر اروپا به فروش رفته که نسبت به سال گذشته، ۲۱ درصد افزایش داشته است.
-
در کشور فرانسه، کلیو موفق شد ۱۳,۶۳۰ دستگاه در ژوئن بفروشد که بهترین عملکرد آن از سال ۲۰۲۰ تاکنون محسوب میشود.
-
این خودرو پیشتر در ماههای آوریل و مه نیز در رتبه اول پرفروشترین خودروهای اروپا قرار داشت و اکنون در آستانه سهماهه طلایی فروش است.
نسخههای هیبریدی (E-Tech) کلیو نقش مهمی در موفقیت آن داشتهاند. قیمت مناسب، مصرف پایین و طراحی بهروز از عوامل محبوبیت کلیو در بازارهای شهری اروپا هستند.
صعود چشمگیر تسلا مدل Y به رتبه دوم
با وجود افت فروش تسلا در برخی بازارهای اروپایی، مدل Y با قدرت به جدول فروش بازگشته:
-
تسلا مدل Y در ماه ژوئن به رتبه دوم پرفروشترین خودروهای اروپا رسید.
-
این در حالی است که فروش تسلا در آلمان ۶۰ درصد و در بریتانیا ۴۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
-
عرضه نسخههای جدید مانند مدل Y با فاصله محوری بلندتر (Long Wheelbase) موجب جذب دوباره مشتریان شده است.
این پیشرفت نشان میدهد که تسلا همچنان در بخش خودروهای برقی اروپا حرفی برای گفتن دارد، هرچند رقابت با برندهای چینی مانند BYD شدت گرفته است.
روند کلی بازار خودرو در اروپا
-
در نیمه اول سال ۲۰۲۵، بازار خودروی اروپا رشدی حدود ۲ تا ۳ درصدی داشته است.
-
فروش خودروهای برقی (BEV) حدود ۲۸ درصد و پلاگین هیبریدها (PHEV) حدود ۳۱ درصد رشد داشتهاند.
-
رنو کلیو از طریق استراتژی تمرکز بر مدلهای هیبریدی اقتصادی، توانسته به خوبی با رقبا مقابله کند.
تحلیل نهایی برای مشتریان و خودروسازان
-
برای مصرفکنندگان: رنو کلیو همچنان یکی از بهترین انتخابها برای افرادی است که بهدنبال خودرویی شهری، اقتصادی و با مصرف پایین هستند. تسلا مدل Y نیز در بخش کراساوورهای برقی جایگاه خوبی پیدا کرده است.
-
برای خودروسازان: موفقیت کلیو نشاندهنده تاثیر استراتژیهای هیبریدی در بازار اروپا است. تسلا نیز با نوآوری در مدل Y به رقابت بازگشته، اما باید با برندهای چینی رقابت فشردهتری داشته باشد.
-
برای بازار: رشد خودروهای برقی در اروپا ادامه دارد و برندهایی که بر تولید EVهای اقتصادی و باکیفیت تمرکز کنند، در این رقابت موفقتر خواهند بود.
- انتهای پیام/