تسلا برای ثبت برند «Tesla Robotaxi» اقدام کرد
شرکت تسلا بهتازگی درخواستهای جدیدی برای ثبت برند عبارت «Tesla Robotaxi» ارائه داده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت تسلا بهتازگی درخواستهای جدیدی برای ثبت برند عبارت «Tesla Robotaxi» ارائه داده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که تلاشهای قبلی این شرکت برای ثبت برند خدمات خودروی خودران با موانعی مواجه شد.
تسلا در اکتبر ۲۰۲۴ برای اولین بار درخواست ثبت برند واژههای «Robotaxi» و «Cybercab» را به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ارائه داد. با این حال، USPTO ماه گذشته اعلام کرد که برای بررسی و پذیرش برند «Robotaxi»، به جزئیات بیشتری نیاز دارد؛ چرا که این واژه در حال حاضر توسط شرکتهای دیگری مانند Waymo نیز استفاده میشود.
در مورد نام «Cybercab» نیز، به دلیل استفاده گسترده شرکتهای مختلف از واژه «Cyber» در نامگذاری محصولاتشان، درخواست تسلا بهطور کامل رد شد.
اکنون، تسلا با ارسال سه درخواست جدید برای برند مشخصتر «Tesla Robotaxi»، در تلاش است تا علامت تجاری این واژه را برای سرویس حملونقل خودران برنامهریزیشده خود، اپلیکیشن موبایلی مرتبط و خودروهای مخصوص آن ثبت کند. این سرویس قرار است اواخر این ماه در آستین، تگزاس وارد مرحله آزمایشی شود.
با این حال، بعید است که درخواستهای تسلا پیش از شروع این آزمایش مورد بررسی قرار گیرند؛ چرا که معمولاً فرآیند بررسی علائم تجاری در USPTO چندین ماه به طول میانجامد.
علاوه بر این، تسلا همچنان در انتظار نتیجه بررسی ثبت برندهایی مانند «Robobus»، «Robus» و «Cyberbus» است؛ واژههایی که احتمالاً مربوط به خودروی مفهومی شبیه ون هستند که تسلا در اکتبر گذشته هنگام رونمایی از نمونه اولیه Cybercab از آن پرده برداشت. در آن مراسم، ایلان ماسک از این وسیله با عنوان Robovan یاد کرد. با این حال، شرکت استونیایی Starship پیش از این علامت تجاری «Robovan» را به نام خود ثبت کرده است.
انتهای پیام/