«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تست درایو اکستریم VX و TXL در پیست اتومبیلرانی آیلند

تست و بررسی فنی اکستریم VX و اکستریم TXL در پیست اتومبیلرانی آیلند با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  تست و بررسی فنی اکستریم VX و اکستریم TXL دو محصول جدید مدیران خودرو روز گذشته (4 آذر 1402) در پیست اتومبیلرانی آیلند با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه انجام شد.

مشخصات اکستریم VX

تغییرات نمایی جلویی خودرو اکستریم VX در نگاه نخست جلب توجه می کند.  زبان طراحی تیگو ۸ پرو  در این خودرو دیده می شود و طراحی سپر و کاسه چراغ خودرو گواه این موضوع است. جلو پنجره ای تغییر کرده و به جای نوارهای افقی، شاهد نوارهای عمودی هستیم.چراغ هایی به هم پیوسته و سرتاسری، دو خروجی اگزوز و دیفیوزر ساده از ویژگی های نمای عقب خودرو است.فریم کرومی دور تا دور شیشه و  روف راک همانند سایر اس یو وی های بازار در نمای جانبی خودنمایی می کند.

اکستریم VX از یک موتور دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره برده که قادر به تولید 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. نیرو از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک منتقل می شود. نسخه فیس لیفت این خودرو قرار است روانه بازار خودرو ایران شود که شباهت بسیاری به دیگر محصول مدیران خودرو، تیگو ۸ پرومکس دارد.

نسخه فیس لیفت این خودرو بهبود یافته که از جمله می توان به استفاده از  گیربکس 8 سرعته اتوماتیک AT ساخت آیسین ژاپن اشاره کرد.مدل های قبلی از گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه بهره می بردند. دنده‌کشی مناسب و متعادل از جمله ویژگی هایی است که به لطف این گیربکس ایجاد شده است. از طرفی سیستم انتقال قدرت این مدل از نوع تمام چرخ محرک بوده که در مسیرهای طبیعی یا جاده‌های لغزنده با عملکرد بهتر و چسبندگی بالاتری عمل می کند. طول عمر بالاتر و استهلاک کمتر از دیگر ویژگی های این گیربکس جدید است.چسبندگی مناسب تایرها در پیچ، پایداری بالا و شتابگیری متعادل هم از دیگر ویژگی‌های است که به راحتی نمی توان از آن گذشت.

کابین خودرو هماهنگی کامل با طراحی خارجی خودرو دارد و در حین تست درایو، راحت بودن کابین جلب توجه می کرد. طراحی فضای داخلی و صندلی ها به گونه ای است که سرنشینان احساس راحتی می کنند و فضای پا به اندازه کافی است.نمایشگرهای بزرگ سه گانه اکستریم از جمله ویژگی هایی است که نمی توان به سادگی از آن عبور کرد. به لطف این نمایشگرها دیگر خبری از کلیدهای فیزیکی نیست و تمامی مراحل با صفحه کنترل لمسی صورت می گیرد. سرنشین کنار راننده یک صفحه نمایشگر اختصاصی دارد که به راحتی می تواند آن را تنظیم کند.

نمایشگر بخش راننده وظیفه ارائه اطلاعات حیاتی خودرو را برعهده دارد و نمایشگر بخش مرکزی و سرنشین به ترتبب اطلاعات سیستم سرگرمی و کنترل برخی ویژگی‌ها همچون موزیک را اعطا می‌کند. در واقع طراحی لوکس و مدرن دو المان کابین اکستریم VX  است.آینه الکتروکرومیک، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، تنظیم برقی صندلی‌ های عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، دوربین‌ 360 درجه، سقف پانورامیک، سیستم فرمان صوتی، شارژر بی‌ سیم (وایرلس)، استارت بدون ورودی، سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل تطبیق‌ پذیر، نوربالای خودکار، ترمز پارک برقی، سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، کنترل حرکت در سربالایی و … بخشی از امکانات این محصول مدیران خودرو است.

مشخصات اکستریم TXL

ورودی هوای بسیار بزرگ داخل سپر و  عبارت انگلیسی Xtrim از ویژگی های بارز نمای  اکستریم TXL تلقی می شود. این خودرو دارای چراغ های ال ای دی در جلو بوده که خبری از لوگو نیست و تنها عبارت اکستریم جلب توجه می کند. چراغ ها با چرخش فرمان نیز حرکت می کنند. چراغ های عقب به صورت نوار باریکی کشیده شده اند که در زیر آن یک نوار کرومی نیز قرار دارد. عبارت لاتین EXEED درج شده در زیر نوار کرومی، آنتن بال کوسه ای، چراغ‌های مه‌شکن عمودی و خروجی اگزوز با قاب کرومی از جمله ویژگی هایی است که در عقب خودنمایی می کند.

براساس اعلام برند اکسید،  ایمنی این خودرو از ایمنی آئودی Q5L بالاتر بوده و  در تست تصادف بیشترین عملکرد را داشته است. طراحی ستون C در این مدل به گونه ای است که ظاهری شبیه به کوپه پیدا کرده و از طرفی وجود رینگ های چند پره به اسپرت تر شدن ظاهر خودرو کمک کرده است.

این خودرو از نوع کراس اوور دو دیفرانسیل است که موتور دو لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم TGDi با قدرت 261 اسب بخار و 400 نیوتون متر گشتاور در زیر کاپوت قرار گفته است.نیروی تولیدی این پیشرانه توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود. پیش بینی می شود که برای عرضه در بازار ایران از گیربکس هشت دنده اتوماتیک که جدیدترین گیربکس چری برای خودروهای درون سوز است، بهره ببرند.

کابین این خودرو همانند دیگر مدل مدیران خودرو از طراحی به روز و مدرن بهره برده است. تزیینات چرمی، کرومی، و مشکی پیانویی در کابین این خودرو دیده می شود که از کیفیت خوبی برخوردار هستند.دو نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی منحنی شکل روی داشبورد وجود دارد که خبری از کلیدهای فیزیکی نیست و حتی کلیدهای روی فرمان نیز لمسی است.

فرمان دی کات، ماساژور صندلی های جلو، نورپردازی داخل کابین، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ریموت هوشمند، صندوق عقب برقی با سنسور ریموت، فرمان پذیری صوتی، هد آپ دیسپلی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، سانروف پانورامیک، سنسور نور و باران، صندلی های برقی جلو، گرمکن و سردکن و  فرمان پذیری صوتی، هد آپ دیسپلی، سیستم صوتی پریمیوم با اندروید اتو و اپل کار پلی، مدهای رانندگی مختلف را می توان به دیگر امکانات این خودرو اضافه کرد.

حین تست این خودرو، سواری راحت و آرام این خودرو به لطف سیستم تعلیق خوب کاملا مشهود بود. از طرفی این خودرو در مسیرهای پر دست انداز شهری و همچنین ترمز گیری عملکرد قابل قبولی دارد. حفظ تعادل خودرو با کمک سیستم‌های کنترل پایداری و کشش به علاوه دیگر سامانه‌های ایمنی ممکن شده که ایمنی راننده و سرنشینان را تضمین می کند.

در مورد اکستریم

برند اکستریم نخستین بار در سال 2017 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به جهان خودرو معرفی شد.  همچنین اکستریم در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 قطر که یکی از مهم ترین رویدادهای خودرویی امسال جهان محسوب می‌شد نیز در کنار لوکس‌ترین برندها همچون لکسوس و اینفینیتی حضوری پر رنگ داشت.همکاری با شرکای خودرویی سرشناسی همچون بنتلر، بوش، گتراک و بورگوارنر در کنار بهره‌گیری از 5 مرکز توسعه و تحقیق جهانی همچون مرکز تحقیق و توسعه در فرانکفورت آلمان  باعث شده تا این خودرو دز سطح بالایی از ایمنی قرار بگیرد. این برند در لیست لوکس ترین برندهای بازار خودرو ایران قرار می گیرد که با توجه به امکاناتی که دارد، انتظار می رود مورد استقبال قرار بگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=271473
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه