«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قدرتمندترین فولکس‌واگن گلف تاریخ در راه است؛ خداحافظی با موتور بنزینی خالص

فولکس‌واگن در حال آماده‌سازی قدرتمندترین نسخه‌ی Golf R است؛ مدلی ویژه به مناسبت ۲۵ سالگی گلف R که قرار است در سال ۲۰۲۷ رونمایی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، فولکس‌واگن در حال آماده‌سازی قدرتمندترین نسخه‌ی Golf R است؛ مدلی ویژه به مناسبت ۲۵ سالگی گلف R که قرار است در سال ۲۰۲۷ رونمایی شود. این خودرو از همان موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ آئودی RS3 بهره خواهد برد و به عنوان آخرین گلف با پیشرانه‌ی بنزینی خالص پیش از گذار به برقی‌سازی عرضه می‌شود.
این خبر همچنین تأییدی بر ادامه حیات موتور معروف EA855 پنج سیلندر آئودی است؛ موتوری که پیش‌تر شایعه شده بود به دلیل محدودیت‌های آلایندگی بازنشسته خواهد شد.

قدرت و شتاب فراتر از گلف R 333

مدل فعلی Golf R 333 از موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ EA888 با توان ۳۳۳ اسب‌بخار استفاده می‌کند، در حالی که نسخه‌ی جدید با موتور پنج سیلندر آئودی RS3 توان ۴۰۰ اسب‌بخار خواهد داشت.
برای مقایسه:
•شتاب صفر تا صد RS3 تنها ۳.۸ ثانیه است.
•گلف R 333 این شتاب را در ۴.۶ ثانیه ثبت می‌کند.
انتظار می‌رود گلف جدید با موتور ۲.۵ لیتری رکورد سریع‌ترین شتاب تاریخ این مدل را به نام خود ثبت کند. حتی نسخه‌ی RS3 Performance Edition در سال ۲۰۲۳ توان ۴۰۷ اسب‌بخار را از همین موتور استخراج کرد.

تغییرات فنی و وزن خودرو

برای جاگذاری این موتور قدرتمند، فولکس‌واگن تغییراتی در سیستم تعلیق اعمال خواهد کرد. این موتور کمی سنگین‌تر از نسخه‌ی فعلی است و حدود ۲۵ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه می‌کند. وزن نهایی گلف جدید نزدیک به ۱۵۷۰ کیلوگرم خواهد بود.
این پیشرانه با گیربکس ۷ سرعته DSG بازطراحی‌شده هماهنگ خواهد شد تا بهترین عملکرد ممکن را ارائه دهد.

هدف فولکس‌واگن؛ بازگشت به صدر جدول

فولکس‌واگن قصد دارد با این مدل ویژه، گلف R را دوباره در صدر جدول زمان‌گیری پیست نوربرگ‌رینگ قرار دهد.
در حال حاضر:
•سریع‌ترین نسخه، Golf GTI Edition 50 با زمان ۷:۴۶.۱۳ دقیقه است.
•Golf R 25 Years نیز رکورد ۷:۴۷.۳۱ دقیقه را ثبت کرده است
انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=303579
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه