بنتلی Continental Supersports جدید با موتور 640 اسببخاری V8 و محور عقب رونمایی میشود
بنتلی به زودی نسخه جدید Continental Supersports را معرفی خواهد کرد که از سیستم هیبریدی و سیستم چهارچرخ محرک مدل عادی Continental GT بهره نمیبرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس جدید بنتلی، دکتر فرانک استفن والیسر، که پیشتر در پورشه مدیریت توسعه 918 اسپایدر و بخش موتوراسپرت را بر عهده داشته و مسئولیت خطوط 718 و 911 را نیز تجربه کرده، حالا با ورود به بنتلی در سال گذشته، تغییرات قابل توجهی در این برند لوکس ایجاد کرده است.
بنتلی به زودی نسخه جدید Continental Supersports را معرفی خواهد کرد که از سیستم هیبریدی و سیستم چهارچرخ محرک مدل عادی Continental GT بهره نمیبرد. این نسخه جدید مجهز به موتور V8 با قدرت 640 اسببخار و انتقال نیرو تنها به چرخهای عقب خواهد بود. به نظر میرسد این اولین مدل از مجموعه خودروهای “هاردکور” بنتلی باشد که با الهام از میراث مسابقهای برند طراحی شده است.
نام Continental Supersports پیشتر برای نسلهای قبلی Continental GT استفاده شده بود و این مدلها همواره بالاترین سطح قدرت و امکانات را ارائه میدادند، اما با حذف موتور W12، حالا تمرکز بر موتور V8 است. تمامی نسخههای فعلی Continental GT با ترکیب موتور V8 و سیستم هیبریدی عرضه میشوند و مدل GT Speed قدرت بیشتری ارائه میدهد.
اگرچه مفهوم “هاردکور” در بنتلی ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما پیشینهای وجود دارد. مدل GT3-R در سالهای 2014 و 2015 شامل حذف صندلی عقب، موتور V8 به جای W12 و باله فیبرکربن بود و با نسخه مسابقهای Continental GT3 مرتبط بود.
بنتلی در قرن 21، میراث ورزشی خود را بیش از پیش احیا کرده است. این برند پنج بار بین سالهای 1924 تا 1930 و بار دیگر در سال 2003 در مسابقه 24 ساعته لمان پیروز شده است. با مالکیت Volkswagen Group از سال 1998، تمرکز بیشتری بر عملکرد و قدرت پیدا کرده است.
نسخه جدید Supersports اولین Continental GT با محور عقب خواهد بود و قدرتمندترین خودروی محور عقب در پلتفرم مشترک با پورشه پانامرا به حساب میآید. با توجه به تجربه رانندگی عالی Continental GT فعلی و رزومه دکتر والیسر، انتظار میرود این مدل جدید نیز استانداردهای بالایی ارائه دهد. طبق گزارش Autocar، رونمایی رسمی این خودرو پیش از پایان سال جاری انجام خواهد شد.
انتهای پیام/