«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

پورشه 911 توربو S هیبریدی امسال معرفی می‌شود | نسل جدید با پیشرانه الکتریکی در راه است

مدیرعامل پورشه، در جریان نشست مالی نیم‌سال این شرکت، تأیید کرد که 911 توربو S جدید با سامانه هیبریدی عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بیش از یک سال از معرفی نخستین مدل‌های فیس‌لیفت نسل ۹۹۲.۲ پورشه 911 می‌گذرد، اما این خانواده هنوز تکمیل نشده است. پس از رونمایی از مدل‌های به‌روزرسانی‌شده‌ی 911 کاررا، تارگا، GTS و GT3، اکنون نوبت به 911 توربو S هیبریدی رسیده است که به گفته مدیرعامل پورشه، تا پایان سال جاری معرفی خواهد شد.

تایید رسمی پورشه: توربو S هیبریدی در راه است

اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه، در جریان نشست مالی نیم‌سال این شرکت، تأیید کرد که 911 توربو S جدید با سامانه هیبریدی عرضه خواهد شد. این موضوع پیش‌تر نیز توسط مدیر مالی سابق شرکت، لوتس مشکه، در اکتبر ۲۰۲۴ فاش شده بود. به گفته پورشه، باتری‌های این مدل از نوع سیلندری بوده و توسط برند Varta تأمین می‌شود؛ همان شرکتی که اخیراً بخش V4Drive آن توسط پورشه خریداری و به V4Smart تغییر نام داده شده است.

پورشه 911 توربو S هیبریدی امسال معرفی می‌شود

مشخصات فنی و پلتفرم هیبریدی

در حال حاضر، مدل GTS نیز از باتری‌های V4Smart استفاده می‌کند؛ باتری‌هایی با ظرفیت ۱.۹ کیلووات‌ساعت که برای سیستم T-Hybrid طراحی شده‌اند. این باتری‌ها در دو سایت تولیدی ایلاوانگن و نوردلینگن آلمان ساخته می‌شوند. پورشه قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵، تعداد کارکنان این مراکز را به ۳۷۵ نفر افزایش دهد تا برای عرضه مدل‌های هیبریدی جدید آماده شوند.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها، مدل فوق‌قدرتمند GT2 RS نیز ممکن است به فناوری هیبریدی مجهز شود، اما هنوز تأیید رسمی در این زمینه منتشر نشده است.

قدرت بیشتر، وزن بیشتر

پیش‌بینی می‌شود که پورشه 911 توربو S هیبریدی قدرت بیشتری نسبت به نسل قبل داشته باشد. مدل قبلی با موتور ۳.۸ لیتری توئین‌توربو با ۶۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور عرضه شده بود. با ورود سامانه هیبریدی، احتمالاً قدرت خروجی افزایش می‌یابد، اما در عین حال ممکن است وزن خودرو نیز بیشتر شود. به عنوان مثال، مدل GTS هیبریدی نسخه آمریکا حدود ۴۷ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه غیرهیبریدی است.

آینده‌ی خانواده‌ی 911 و توقف تولید باکستر و کیمن بنزینی

مدیرعامل پورشه همچنین اعلام کرد که تولید مدل‌های 718 کیمن و باکستر بنزینی در اکتبر متوقف می‌شود. جانشینان این مدل‌ها، خودروهای اسپرت کاملاً برقی خواهند بود که پس از عرضه شاسی‌بلند الکتریکی کاین جدید، وارد بازار می‌شوند. جالب آنکه ابتدا قرار بود این خودروهای اسپرت برقی پیش از کاین عرضه شوند، اما برنامه زمان‌بندی تغییر کرده است.

از سوی دیگر، نسل بعدی ماکان بنزینی برای سال ۲۰۲۸ در نظر گرفته شده، اما هنوز نشانه‌ای از توسعه‌ی کیمن یا باکستر جدید با پیشرانه درون‌سوز دیده نمی‌شود. پورشه قصد دارد در این کلاس به‌طور کامل به خودروهای برقی روی آورد، حتی اگر این تصمیم با ریسک‌هایی همراه باشد. از جمله اینکه گیربکس دستی، یکی از جذابیت‌های سنتی این مدل‌ها، در نسخه‌های برقی حذف خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=302850
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه