«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

توربیلون؛ سبک‌ترین و قدرتمندترین ابرخودروی بوگاتی معرفی شد

در حالی که بوگاتی شیرون صرفاً تکاملی از ویرون بود، بوگاتی توربیلون (Bugatti Tourbillon) یک تحول رادیکال و بی‌سابقه به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در حالی که بوگاتی شیرون صرفاً تکاملی از ویرون بود، بوگاتی توربیلون (Bugatti Tourbillon) یک تحول رادیکال و بی‌سابقه به حساب می‌آید. این ابرخودروی جدید از سوی کمپانی بوگاتی در مولشایم، قلب تپنده چهار توربوشارژر W16 را کنار گذاشته و به جای آن از یک موتور V16 بدون سیستم پرخوران بهره می‌برد.

این پیشرانه تنفس طبیعی با همکاری شرکت مشهور کازورث (Cosworth) توسعه یافته و حجمی معادل ۸.۳ لیتر دارد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن، وزن بسیار پایین آن است؛ این موتور تنها ۵۵۶ پوند (حدود ۲۵۲ کیلوگرم) وزن دارد، که در مقایسه با پیشرانه شیرون حدود ۴۲ درصد سبک‌تر است.

حذف توربو برای قدرت خالص و وزن پایین‌تر

توربیلون؛ سبک‌ترین و قدرتمندترین ابرخودروی بوگاتی معرفی شد

مهندسان بوگاتی و کازورث با حذف سیستم چهار توربوشارژر موفق شدند بخش قابل‌توجهی از وزن را کاهش دهند. میت ریمک (Mate Rimac)، مدیرعامل بوگاتی ریمک، در گفتگو با مجله Top Gear توضیح داد که در ابرخودروهای هیبریدی نیازی به استفاده از توربو نمی‌بیند. او معتقد است بخش برقی خودرو، افت احتمالی قدرت موتور تنفس طبیعی را جبران می‌کند و در عین حال مزایای سیستم هیبرید را نیز حفظ می‌کند.

توربیلون از یک باتری بزرگ با ظرفیت ناخالص ۲۴.۸ کیلووات‌ساعت بهره می‌برد که امکان پیمایش حدود ۷۰ کیلومتر (۴۳ مایل) تنها با استفاده از نیروی برق را فراهم می‌کند.

“من همه آن‌ها را رانده‌ام و واقعاً نمی‌فهمم چرا باید سیستم هیبرید را با موتور توربو ترکیب کرد. به‌هرحال، موتور توربو خودش نوعی سازش است!”

قدرتی فراتر از گذشته

به گفته ریمک، حذف سیستم چهار توربو منجر به کاهش ۶۰۰ اسب بخار توان شده است. با این حال، سه موتور برقی خودرو این کاهش را جبران کرده و حتی بیشتر هم قدرت تولید می‌کنند؛ این موتورها در مجموع ۸۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. در کنار آن، موتور V16 نیز به‌تنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد. در مجموع، بوگاتی توربیلون از تمام مدل‌های پیشین خود قدرتمندتر و در عین حال سبک‌تر است.

همچنین، سیستم تعلیق جدید که با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده، ۴۵ درصد سبک‌تر از گذشته است. در نهایت، وزن کلی خودرو با تمامی مایعات و سوخت کامل، کمتر از ۱۹۹۵ کیلوگرم (۴۳۹۸ پوند) است.

آینده توربیلون و مقایسه با رقبا

توربیلون؛ سبک‌ترین و قدرتمندترین ابرخودروی بوگاتی معرفی شد

در حالی که اکثر ابرخودروهای هیبریدی از موتورهای توربو استفاده می‌کنند، لامبورگینی روِئلتو (Revuelto) همچنان به موتور تنفس طبیعی V12 وفادار مانده است. لافراری نیز با پیشرانه V12 بدون توربو عرضه شده بود، اما مدل جدید F80 از موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر توئین‌توربو بهره می‌برد. پورشه هم هنوز جانشینی برای 918 اسپایدر معرفی نکرده، اما کانسپت Mission X نشان می‌دهد آینده محصولات این برند احتمالاً کاملاً برقی خواهد بود.

میت ریمک اعلام کرده که احتمال عرضه نسخه تمام بنزینی V16 نیز وجود دارد. همچنین ممکن است نسخه‌ای ساده‌تر از توربیلون با حذف دو موتور برقی جلویی و تنها یک موتور هیبریدی عرضه شود. نسخه رودستر نیز تقریباً قطعی است. در مجموع، برنامه‌های بزرگی برای تولید تنها ۲۵۰ دستگاه از نسخه کوپه توربیلون در نظر گرفته شده است.

زمان عرضه و آینده مدل‌های قبلی

تحویل مدل پایه توربیلون از سال آینده آغاز می‌شود، اما پیش از آن، ۳۵ نمونه آزمایشی برای تست تولید خواهد شد. در حال حاضر، بوگاتی در حال اتمام تولید نسخه‌های نهایی مدل بولید و میسترال است که آخرین خودروهای مجهز به موتور W16 محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=301383
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه