با سیستم شارژ وایرلس در خودروهای الکتریکی آشنا شوید!
سیستم شارژ وایرلس خودروهای الکتریکی عملکردی مشابه با شارژر وایرلس گوشی های هوشمند دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سیستم شارژ وایرلس خودروهای الکتریکی یکی از فناوری هایی است که در سال های گذشته مورد استقبال قرار گرفته و عملکردی مشابه با شارژر وایرلس گوشی های هوشمند دارد. خودروهای الکتریکی از فناوری باتری یون لیتیومی مشابه گوشی های هوشمند بهره برده اند که می توان نتیجه گرفت برای شارژ خودروهای الکتریکی می توان از روش بدون کابل کمک گرفت.
روش کار سیستم های شارژر وایرلس
روش کار این سیستم براساس فناوری شارژ القایی است. شارژرهای بیسیم از یک سیمپیچ القایی برای ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی متناوب استفاده میکنند، سپس یک سیمپیچ القایی دیگر در دستگاه مورد نظر (خودرو یا تلفن همراه) انرژی را از میدان الکترومغناطیسی میگیرد و برای شارژ باتری آن را به جریان الکتریکی تبدیل میکند. استفاده دو سیمپیچ در کنار یکدیگر (خودرو و پدشارژر) باعث انتقال برق میشود.
مزیت های سیستم شارژ وایرلس
- عدم نیاز به کابلها: شما نیازی به اتصال کابل شارژ ندارید؛ دستگاهها به صورت بیسیم شارژ میشوند.
- راحتی و سرعت: شارژ القایی سریعتر از برخی روشهای دیگر شارژ است و به شما امکان شارژ خودرویتان را در کمترین زمان میدهد.
- کاربرد گسترده: از شارژ القایی در محیطهای مختلف مانند منازل، محلهای کار، رستورانها، فرودگاهها و ایستگاههای شارژ خودروهای الکتریکی استفاده می شود.
خودروهایی که از این فناوری استفاده می کنند؟
در حال حاضر استفاده از این سیستم شارژ وایرلس خیلی رایج نشده اما انتظار می رود در سال های آینده شاهد استفاده بیشتر آن ها در پارکینگ های عمومی باشیم. خودروسازهایی مانند ب ام و و ولوو آزمایش هایی در این خصوص انجام دادند و حتی خودروهایی مانند Genesis GV60 و ولوو xc40 به این سیستم مجهز شده اند.
یک شرکتی به نام Char.gy در انگلیس این سیستم را مورد آزمایش قرار دارد و 10 پد شارژر وایرلس در پارکینگ های عمومی شهر باکینگهامشر نصب کرد که وی هدف از این کار را سرعت بالای این سیستم و کاهش خطرات جاده ای به دلیل حذف کابل عنوان کرد. روش کار در این سیستم بدین گونه است که عمل شارژ کردن به محض قرار گرفتن خودرو بر روی پد شارژر انجام می شود.WiTricity یکی از شرکت های شناخته شده در صنعت وایرلس است که رزونانس مغناطیسی را برای اولین در Genesis GV60 در کره جنوبی تست کرد.
انتهای پیام/