«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

آغاز هیجان در اسپا

پس از یک وقف کوتاه نیم فصل دوم مسابقات فرمول یک با برگزاری گرندپری بلژیک از سر گرفته شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پس از یک وقف کوتاه نیم فصل دوم مسابقات فرمول یک با برگزاری گرندپری بلژیک از سر گرفته شد. این مسابقه با یک دقیقه سکوت و نوشته‌های تسلیت به علت درگذشت آنتونی هوبرت راننده جوان تیم فرمول 2 رنو که در همین پیست جان خود را از دست داد آغاز شد. فراری‌ها در تمرین و روز تعیین خط نشان دادند که در اسپا می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

در اصل مشکل اصلی فراری در این فصل دانفورس کم خودرو‌هایش است که در پیستی مانند اسپا که نیاز کمی به دانفورس دارد خود را نشان می‌دهد. 4 رده ابتدای مسابقه طبق معمول در اختیار فراری‌ها و مرسدس‌ها بود که تنها تفاوت آن با دیگر گرندپری‌ها اولین پل‌پزیشن چارلز لکلرک بود. استارت مسابقه هیجان انگیز شروع شد و در پیچ ابتدایی فتل و بیشتر رانندگان از پیست خارج شند و دوباره به مسیر بازگشتند. در دور‌های ابتدایی مکس ورشتاپن که مسابقات خوبی را پشت سر گذاشته بود با کیمی رایکنن برخورد کرد و باعث اسیب دیدن خودرو خود شد.

بعد از برخورد چرخ سمت چپ مکس دچار مشکل شد و این راننده به دیواره پیست برخورد کرد و از مسابقه خارج شد. اما در اکثر مواقع رقابت اصلی بین همیلتون و سباستین فتل در جریان بود تا جایگاه دوم را بدست بیاورند. در میانه جدول نیز رقابت و سبقت‌گیری‌های جذابی از جمله سبقت گیری الکس آلبون از ریکاردو، سبقت گیری نیکو هالکنبرگ از گروژان و استرول از گروژان باعث شد تا مسابقه بلژیک بسیار جذاب دنبال شود.

استراتژی فراری این بود که قبل از مرسدس به پیت استاپ برود تا اسیر آندرکات رقیب نشود که این استراتژی تا حدودی توانست موفق باشد. اما یکی از مهمترین نکات استراتژی دستور تیمی فراری بود که بالاخره اجازه داد تا لکلرک از فتل رد بشود. فتل در این مسابقه نقش مدافع را برای لکلرک بازی کرد و تا جایی که می‌توانست لوئیس و والتری را پشت خود نگه داشت. اما همنطور که پیش‌تر نیز گفتیم خودروی فراری و فتل از مشکل دانفورس و خوردگی تایر رنج می‌برد و همین موضوع باعث شد تا فتل کندتر از مرسدس‌ها شود و به پیت استاپ برود. با این حال سریع‌ترین دور مسابقه به نام سباستین فتل ثبت شد و توانست یک امتیاز ارزشمند را از آن خود کند.

آخرین دور‌های مسابقه با توجه به فاصله بسیار نزدیک همیلتون به لکلرک، طرفداران فراری را بسیار ترساند زیرا آنها بیم داشتند که اتفاقی که در مسابقات قبلی برای لکلرک افتاد دوباره تکرار شود. اما این بار لکلرک با تجربه ظاهر شد و توانست مقام اولی خود را تثبیت کند. این اولین مقام چارلز لکلرک در فرمول یک بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=184506
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه