میهن صنعت :

اجرای طرح مراقبت از مشتریان محصولات شرکت سایپادیزل در خدمات فنی رنا

میهن صنعت : شرکت خدمات فنی رنا که مسئولیت خدمات پس از فروش محصولات سایپادیزل را بر عهده دارد «طرح مراقبت از مشتریان» را برای این خودروساز تجاری پیاده و اجرا کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهیار عسگریان مدیرعامل شرکت خدمات فنی رنا، با بیان این مطلب گفت: در این طرح، به محض خروج محصول از شرکت سایپادیزل، اطلاعات خودرو فروخته شده در سیستم مراقبت از مشتریان ثبت می شود و همواره این مشتری از سرویس ها و خدماتی که باید در طول دوره استفاده خودرو بهره مند و آگاه شود، باخبر خواهد شد.

وی با بیان اینکه محور اصلی خدمت رسانی، نیروی انسانی و آموزش است، اظهار داشت: در حال حاضر 315 نفر در مجموعه خدمات فنی رنا فعالیت می کنند و در سایت آموزشی این شرکت نیز ظرفیت برای 96 هزار نفر ساعت آموزش در سال وجود دارد.

عسگریان با بیان اینکه بخش آموزش این شرکت با همکاری شرکت ولوو ایجاد و راه اندازی شده است، اضافه کرد: در سال گذشته سه دوره آموزش مرتبط با خدمات خودروهای تجاری و سنگین توسط این مرکز برای یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس(صادرات آموزش) برگزار شد. مدیرعامل شرکت خدمات فنی رنا متذکر شد: در سایه آموزش کارآمد، نرخ بازگشت محصولاتی که به شبکه نمایندگی های رنا در سراسر کشور مراجعه می کنند به 1.5 بار کاهش داشته است.

وی که به دلیل کسب جایگاه نخست شرکت خدمات فنی رنا در خدمات پس از فروش خودروهای سنگین کشور از سوی شرکت ISQI سخن می گفت، رشد حدود سه واحدی شاخص خدمات پس از فروش این شرکت را مرهون تلاش و فعالیت شبانه روزی کارکنان و پرسنل خود دانست.

به گفته مدیرعامل شرکت خدمات فنی رنا، در سال گذشته 126 هزار و 700 خودرو از سوی شبکه نمایندگی های این شرکت پذیرش شده که سهم نمایندگی مرکزی حدود 12 هزار و 700 خودرو بوده است. عسگریان ادامه داد: 53 نمایندگی در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات به محصولات شرکت سایپادیزل هستند و 12 شاهراه اصلی کشور نیز تحت پوشش خدمات رنا قرار دارد.

وی از برنامه ریزی این شرکت برای توزیع و تامین قطعات مورد نیاز نمایندگی ها در کمتر از 48 ساعت خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته شاهد افزایش 12 تا 15 درصدی فروش قطعات بودیم و در سال جاری و تاکنون نیز 20 درصد از هدف گذاری ها در این بخش جلوتر هستیم.

مدیرعامل شرکت خدمات فنی رنا، مهمترین هدف در این شرکت را کسب سهم بازار در حوزه وارانتی دانست و تاکید کرد: چنانچه بصورت رقابتی در این بخش وارد نشویم به طور حتم محکوم به شکست خواهیم بود. عسگریان با توجه به اینکه ارزش بازار قطعات یدکی خودروهای سنگین و تجاری افزون بر 10 هزار میلیارد ریال است، گفت: هم اکنون پنج تا شش درصد این بازار در اختیار خدمات فنی رنا است و تصمیم داریم تا این سهم بازار را به دو برابر افزایش دهیم.

وی در پایان با توجه به امتیاز 71 واحد برای رضایت مندی مشتریان از خدمات پس از فروش محصولات سایپادیزل، از برنامه شرکت خدمات فنی رنا برای افزایش 10 درصدی رضایت مندی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور حفظ مقام اول خدمات پس از فروش خودروهای سنگین، کمیته ای راهبردی در رنا تشکیل خواهد شد تا ضمن بازنگری در برخی فعالیت ها، نسبت به تعیین اهداف و شاخص های مورد نظر در این حوزه اقدام شود.

یادآور می شود که هفته گذشته خلاصه گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو در سال 1391 از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انتشار یافت و براساس آن شرکت خدمات فنی رنا با 66.77 امتیاز در جایگاه نخست خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو در بخش سنگین و تجاری قرار گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22386
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه