اشتباه ریس کنترل به نفع همیلتون
گرندپری کانادا در حالی به اتمام رسید که حواشی زیادی در تمرین، تعیین خط و مسابقه داشت. در تمرین دوم گرندپری کانادا، لوئیس همیلتون با برخورد به دیوار نتوانست دوباره به پیست برگردد و اطلاعات زیادی را از دست داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، گرندپری کانادا در حالی به اتمام رسید که حواشی زیادی در تمرین، تعیین خط و مسابقه داشت. در تمرین دوم گرندپری کانادا، لوئیس همیلتون با برخورد به دیوار نتوانست دوباره به پیست برگردد و اطلاعات زیادی را از دست داد. در روز تعیین خط نیز بوتاس نتوانست تایم مناسبی ثبت کند و مجبور به شروع مسابقه در رده پایین شد. سریعترین دور پیست چند بار دست به دست شد و در آخرین لحظات لوئیس همیلتون رکورد پیست را شکست و توانست سریعترین دور را از آن خود کند. اما این موفقیت تنها چند صدم ثانیه دوام داشت و سباستین فتل توانست این رده و رکورد را از همیلتون پس بگیرد و پل پزیشن این مسابقه را به نام خود ثبت کند. در تعیین خط کوین مگنوسن با دیوار قهرمانان برخورد کرد و باعث شد تا مکس ورشتاپن و رومن گروژان نیز نتوانند دور خود را تکمیل کنند. در روز مسابقه همه چیز آن طور که پیشبینی میشد آغاز شد و سباستین فتل با یک استارت سریع توانست جایگاه خود را حفظ کند.
در چند دور اول تغییراتی در بالای جدول مشاهده نمیشد و جنگهای اصلی در میانه جدول بین تیمهای رنو، ردبول و ریسینگ پوینت اتفاق میافتاد. در دورهای ابتدایی مسابقه تعلیق و اکسل عقب خودرو لندو نوریس به علت حرارت بالای ترمز ذوب شده و باعث شکسته شدن چرخ عقب این راننده شد و از دور مسابقه کنار رفت.
تنها هیجان این مسابقه تا دور 48 نبرد بین تیمهای میانه جدول بود و رقابت بین فتل و همیلتون نیز به علت سریعتر بودن خودرو فراری در مسیر مستقیم زیاد به چشم نمیآمد. اما در دور 48 تیم رادیویی فراری به سباستین فتل میگوید اعدادی که بر روی فرمان نمایش داده میشود اشتباه است و باید آنها را درست کند. در شیکین 3-4 زمانی که فتل یک لحظه برای تماس رادیویی و چک کردن اعداد فرمان حواسش پرت میشود کنترل خودرو را از دست میدهد و وارد چمنها میشود و دوباره با فاصله بسیار نزدیک به ریسینگ لاین و پیست بر میگردد. در این برگشت خودرو فتل بسیار نزدیک به همیلتون شد و این امر باعث ورود کمیسرها برای تحقیق شد.
کمسیرها 10 دور به پایان مسابقه به فتل 5 ثانیه پنالتی دادند تا عملا این راننده با وجود پیشتازی، برنده این مسابقه نشود. با این پنالتی همیلتون اول، فتل دوم و لکلرک سوم شدند.
در این مسابقه نیز فراری باز هم ضعف در استراتژی داشت و نتوانست طلسم این فصل را بشکند. در انتهای مسابقه فتل از تصمیمات کمسیرها به شدت ناراضی بود و اعتراض داشت تا جای که ابتدا حاضر نشد به مصاحبه و جشن بعد از مسابقه برود و بعد از بازگشتش تابلو جلو خودروها را عوض کرد.
این مسابقه هفتیم پیروزی مرسدس بود و برای اولین بار هر دو راننده فراری بر روی سکو قرار گرفتند. در انتهای سباستین فتل برترین راننده از دید تماشاگران شد و والتری بوتاس نیز امتیز سزیعترین دور پیست را از آن خود کرد.
انتهای پیام/