برای دیدن GTR جدید باید تا 2027 صبر کرد
در برخی از سگمنتها تایم بندی نیسان با دیگر خودروسازها کاملا متفاوت است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در برخی از سگمنتها تایم بندی نیسان با دیگر خودروسازها کاملا متفاوت است. از پاترول گرفته تا بهترین خودرو اسپرت این کمپانی یعنی GTR که ظاهرا 8 سال دیگر نیز با همین استایل بر روی خط تولید باقی خواهد ماند. این خودرو در همین لحظه به اندازه کافی پیر شده است و اگر قرار باشد 8 سال دیگر تولید شود در آن زمان خیلی پیرتر از حالا خواهد بود و شاید این به ضرر نیسان باشد.
به نظر میرسد این میزان از صبر کردن به علت این است که کمپانی همچنان نمیداند که برای نسل بعد از GTR چه میخواهند. برخی منابع میگویند این خودرو در آینده به صورت کلی الکتریکی خواهد شد و برخی دیگر میگویند شاید نمونهای هایبرید از این خودرو را شاهد باشیم. هیروشی تامورا سرپرست تیم GTR منتظر دستور العمل از مقامات بالاتر است تا بداند باید کار را بر چه اساسی پیش ببرد. بر اساس گزارشات، تیم GTR ایده و طراحی خاصی را در ذهن دارند اما آن را به عنوان یک کانسپت، نمونه پروتوتایپ و یا یک نمونه برای تست پیاده سازی نکردهاند. با این حال طراحی، ساخت و توسعه یک خودرو چند سال زمان میبرد که تاریخ اعلامی توسط نیسان کاملا منطقی خواهد بود. تامورا در خصوص پلتفرم این خودرو گفت: این پلتفرم 12 سال سن دارد و میتواند تا 20 سال نیز دوام بیاورد. تامورا در ادامه گفت مدل 2017 این خودرو با 2008 تغییرات بسیاری دارد که احتمالا منظور آن تنها تغییر جلو پنجره، سپر و گرافیک چراغها بوده است. پیش تر از نیسان جیتیآر، پلتفرم فورد فاکس از سال 1979 تا 1993 برای فورد ماستنگ استفاده شده که نشان میدهد نمونههای استثنا و موفق نیز در این زمینه وجود داشتهاند.
به هر ترتیب نیسان در حال حاضر تصمیم خود را برای نگه داشتن این خودرو گرفته است و ما امیدواریم این زمان به قدری طولانی نشود که شکوه و عظمت این خودرو لکه دار شود.
انتهای پیام/