میهن صنعت:

تسلا مدل اس، سلطان واقعی آئرودینامیک!

میهن صنعت: آیا به یاد می آورید که کمپانی مرسدس بنز در معرفی مدل CLA خود از ضریب پسار ۰.۲۳ آن با غرور فراوان یاد کرد و متذکر شد این عدد، در میان سایر خودروهای حال حاضر جهان بهترین است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به تازگی یک تست تونل باد مستقل به انجام رسیده است که نشان می‌دهد ادعای شرکت بنز آنچنان که باید، درست نمی‌باشد!

به نقل از پدال برای امتحان این ادعا مجله “Car & Driver” یک عدد بنز مدل CLA 250، تویوتا پریوس، شورلت وُلت، نیسان لیف و تسلا مدل S P85 را دور هم جمع کرده و به سمت تونل باد رهسپار می شود تا اعداد اعلامی کمپانی ها را با تست مستقل مقایسه نماید!

خوب حالا نتیجه؟ توجه داشته باشید که ما نمی توانیم بگوییم نحوه اجرای تست ها از طرف کمپانی بنز و مجله C&D تا چه حد درست بوده است، اما به هر ترتیب نشریات وسایل نقلیه آمریکا، به این نتیجه رسیده است که ضریب پسار این بنز ۰.۳۰ بوده و نه ۰.۲۳ ادعا شده توسط کمپانی مادر!
اگر کنجکاوید بدانید پایینترین امتیاز تست انجام شده توسط C&D به کدام خودرو تعلق دارد، این رتبه با ۰.۳۲ به نیسان لیف رسید. شورلت ولت با ضریب ۰.۲۸ رتبه سوم و تویوتا پریوس با لَختی ضریب پسار بهتر (۰.۲۶) رتبه دوم را به دست آورد.

همانطور که تا الان باید متوجه شده باشید، تسلا مدل S P85 ساخت ۲۰۱۲ بهترین رتبه را در این پنجگانه به دست آورده است. در کمال تعجب مهندسان دریافتند ضریب ۰.۲۴ ادعا شده توسط کمپانی واقع شده در منطقه “Palo Alto” کاملا درست بوده است!

یک متخصص آئرودینامیک که در این تستِ کنجکاوی برانگیز شرکت کرده بود اعلام کرد: یک گروه خاص از اتوموبیل ها در تونل های مختلف می توانند نتایج متفاوتی نیز به همراه داشته باشند و این می تواند دلیل اعلام ارقام مغایر با این تست از طرف کمپانی های مادر باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=51412
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه