سکوت معنادار پورشه و فولکس!
میهن صنعت : ظاهرا پورشه تصمیم گرفته است از الف تا ی خودرو پانامرا را در لایپزیگ بسازد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، تا به حال بخش عمده ای از نقطه جوش های بدنه خودرو و رنگ آمیزی خودروهای پورشه پانامرای کنونی در کارخانه های فولکس واگن در هانور انجام می شد و بعد برای مونتاژ و پرداخت و روتوش به لایپزیگ می رفت.
بر اساس گزارش رویترز پورشه می خواهد فولکس را در معادلات خود حذف کند و تمام تمرکز خود را روی تولید کامل پانامرا در لایپزیگ قرار دهد.
همین تصمیم ساده به قیمت از دست رفتن 800 شغل از میان 14300 شغل در کارخانه هانور تمام خواهد شد. دقیقاً روشن نیست که با این اقدام چه چیزی عاید پورشه می شود.
ضمن این که پورشه مجبور شده 500 میلیون یورو (معادل 680 میلیون دلار) صرف سالن رنگ جدید در کارخانه لایپزیگ کند. البته توجیهی که از مسئولان پورشه شنیده می شود، راه اندازی خودروی جدید ماکان است.
اگر قرار بر این باشد که نسل جدید پانامرا هم در کارخانه ی لایپزیگ تولید شود در آن صورت چیدن تخم مرغ ها در یک سبد توجیه پذیر می شود. هر چه باشد پورشه تا به حال مجبور بوده بدنه های نیمه تمام را 160 مایل از هانور به لایپزیگ منتقل کند و کار را در لایپزیگ به سرانجام برساند. این حمل ونقل هم پرهزینه است و هم وقت گیر.
کارخانه ی لایپزیگ در سال 2012 بیش از 27 هزار دستگاه پانامرا تولید کرد اما اصلا معلوم نیست ظرفیت این کارخانه چقدر است. این کارخانه علاوه بر پانامرا پورشه کاین هم می سازد و ماکان را در برنامه های خود دارد.
با این که این خبر را رویترز منتشر کرده، پورشه و فولکس در مورد آن سکوت اختیار کرده اند.