عرضه اینترنت پرسرعت با قیمتهای عجیب برای جذب مشترک
میهن صنعت: در حالیکه روزی سرعت اینترنت بالای ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه برای کاربر ایرانی آرزو بود، اکنون شرکتها در ارائه سرعتهای چند مگابیت بر ثانیه باهم رقابت میکنند. امروز سرعت بیشتر و حجم کمتر رویکرد فروش اینترنت در کشور است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، چند وقتی است که مدل رقابت در بازار اینترنت کشور، از روش کاهش قیمت و ارائه تخفیف به روش جذب مشتری با ارائه سرعتهای بسیار بالا تغییر کرده است.
نحوه فعالیت و حضور شرکت های ارائه دهنده اینترنت در نمایشگاه الکامپ نیز مهم تاییدی بر این مطلب است.
در حالیکه روزی سرعت اینترنت بالای 128 کیلوبیت بر ثانیه برای کاربر ایرانی آرزو بود، اکنون با گشتی در الکامپ متوجه میشوید که اغلب شرکتهای ارائه دهنده ADSL در طرحهای خود به نوعی سرویسهای با سرعت بالای 4 مگابیت بر ثانیه را ارائه میکنند.
همچنان که یکی از شرکتهای PAP (ارائه دهنده سرویس ADSL) در نمایشگاه امسال یک سال اشتراک سرویس اینترنت با سرعت 10 مگابیت بر ثانیه و 100 گیگابایت ترافیک به همراه مودم وایرلس رایگان را در نمایشگاه تنها به قیمت 123 هزار تومان عرضه میکرد.
در مقابل این ارزان فروشی، شرکت دیگری اعلام می کند که با تکنولوژی خاصی، بالاترین سرعتی را که روی ADSL قابل ارائه است، به مشترکانش ارائه می کند.
این شرکت اعلام میکند: این سرویس برای فعال سازی نیاز به دو خط تلفن دارد و از آنجا که هزینه ماهانه آن 60 هزار تومان است، برای همه افراد قابل تهیه نیست.
برای مثال شرکت دیگری نیز با ارائه سرویس دیگری نیترو میگوید: مشترک هر سرویسی با هر سرعتی که داشته باشد می تواند در موقع نیاز برای مدت زمان معینی مثلا یک ساعت یا دو روز درخواست سرعت بالاتر دهد و روی همان سرویس قبلی برای مشترک سرعتهای در حد چند مگابیت بر ثانیه فعال میشود.
این مثال ها در الکامپ امسال پایانی ندارند و وجه مشترک تمام این طرح ها نیز ارائه سرعتهای بالا با ترافیک کم و محدود است که در مجموع قیمت سرویس ها نسبت به ویژگی های طرح ها پایین تعریف شده است.
به گزارش فارس منطقی است که استفاده از سرعت های بالای اینترنت، کاربر را دیگر به سرعتهای پایین راضی نخواهد کرد و همچنین بالا بودن سرعت اینترنت، تمایل به استفاده بیشتر را ایجاد می کند که سود شرکت نیز در استفاده بیشتر و فروش حجم اضافی است. یک بازی برد برد برای کاربر و شرکت.