لاماری ایما هیبریدی و فول آپشن در راه است؛

عرضه چهار محصول سواری توسط آرین پارس موتور

طی نشست خبری که آرین پارس موتور در روزهای پایانی سال 1401 برگزار کرد، محمدرضا سیفی مدیرعامل این شرکت در خصوص تغییر رویکرد از مونتاژ به تولید، اقدامات صورت گرفته در سال جاری و برنامه های آتی آرین پارس موتور و آرین دیزل در حوزه خودروهای سواری و تجاری توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  آرین پارس موتور پیشتر به عنوان شریک تجاری میتسوبیشی محصولات این برند ژاپنی را به این وارد می کرد. اما درخواست میتسوبیشی مبنی بر خرید کارخانه و مونتاژ محصولات این شرکت را به سمت خرید کارخانه سوق داد. اما تحریم ها شرایط را به نحوی رقم زد که به جای میتسوبیشی محصولاتی دیگر از جمله لاماری ایما در کارخانه این شرکت تولید می شوند.

طی نشست خبری که آرین پارس موتور در روزهای پایانی سال 1401 برگزار کرد، محمدرضا سیفی مدیرعامل این شرکت در خصوص تغییر رویکرد از مونتاژ به تولید، اقدامات صورت گرفته در سال جاری و برنامه های آتی آرین پارس موتور و آرین دیزل در حوزه خودروهای سواری و تجاری توضیح داد.

وی اظهار کرد که آرین پارس موتور به عنوان یک شرکت خودروساز نوپا، بیشترین رشد تولید را در سال 1401 داشته و موفق به تولید حدود 4 هزار خودرو شده است. وی اظهار کرد که این شرکت در سال آینده برنامه تولید 5 هزار دستگاه و همچنین واردات 5 هزار خودرو را دارد.

سیفی گفت که تولید در آرین پارس موتور با کامیونت های جک و سپس ون جک سانری شروع شد. اما نخستین محصول سواری تولید شده در این شرکت کراس اوور لاماری ایما بوده که یک سالیست روی خط تولید این شرکت قرار دارد. لازم به ذکر است که به تازگی کشنده سنگین شک موتو X5000 هم در این کارخانه تولید شده و نخستین سری از آن به مشتریان تحویل داده شده است.

مدیرعامل آرین پارس موتور از عرضه لاماری ایما با امکانات بیشتر به صورت مونتاژی و همچنین لاماری ایما HEV یا همان هیبرید به صورت وارداتی در سال 1402 خبر داد. وی اظهار کرد که به دلیل دشواری مونتاژ خودروهای هیبریدی، تصمیم بر این بوده که نسخه هیبرید لاماری به صورت وارداتی عرضه شود و هر دو این خودروها به احتمال زیاد در نمایشگاه خودرو تهران سال آتی رونمایی می شود. اما برنامه های آرین پارس موتور برای سال 1402 به اینجا محدود نشده و این شرکت قصد عرضه یک کراس اوور سگمنت B و یک سدان سگمنت C را هم دارد که هنوز اطلاعات زیادی از آنها در دسترس نیست.

آرین دیزل به عنوان بازوی تجاری آرین پارس موتور هم برای سال آتی برنامه های زیادی دارد. این شرکت قصد عرضه دو کامیون تک و جفت محور در دو کاربری باری و کمپرسی را در سال 1402 دارد که هر دو این کامیون ها از برند شک موتو هستند. همچنین کامیونت جک 12 تن نیز با چهره جدیدی در نیمه دوم سال آتی به بازار عرضه می شود. بدین ترتیب آرین دیزل برای سال 1402 برنامه عرضه سه محصول جدید را دارد.

در حاشیه نشست خبری محمدرضا سیفی در خصوص معایب سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت گفت و اظهار کرد که منطق پشت این سامانه کاملا اشتباه است. چراکه تعهدی را برای خودروساز ایجاد می کند که اجرای آن مشروط به ثبت سفارش، تخصیص ارز و همکاری شریک خارجی بوده که هر یک از این متغیرها تغییر کند می تواند موجب ناآرامی در بازار خودرو شود.

وی در ادامه بیان کرد که آرین موتور با درنظر گرفتن تمام این محدودیت ها تعداد 700 دستگاه لاماری ایما را برای عرضه در سامانه یکپارچه وزارت صمت درنظر گرفته که موعد تحویل آنها بین محور تا اسفند سال 1402 است. البته با توجه به اینکه هنوز ثبت سفارش نشده و ارز با نرخ مشخصی تخصیص پیدا نکرده، 50 درصد مبلغ به نرخ فعلی دریافت شده و مابقی مبلغ در زمان تحویل با نرخ روز محاسبه می شود.

سیفی در پایان در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا گفت که دو دیدگاه مختلف در این خصوص وجود دارد. بسیاری بورس را یک پلتفرم برای عرضه خودرو می دانند و از دید بسیاری دیگر بورس عامل گرانی و تورم در بازار خودروست.

وی در ادامه بیان کرد که آرین پارس موتور یکی از شرکت هایی بوده که بیشترین میزان همراهی را با وزارت صمت داشته و در حال حاضر هم منعی برای عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد و این شرکت از تمامی بسترها برای عرضه محصولات خود در سال آتی استفاده می کند

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=260343
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه