فرهنگ تبلیغات مثبت نیاز امروز بخش خصوصی
موسس شرکت کارما در حاشیه نشست خبری صبح امروز لیگ کارما در خصوص فعالیت بخش خصوصی در راستای وظایف اجتماعی و به ویژه پرداختن به موضوع کودکان کار بیان داشت : بخش خصوصی در ابتدا باید بخواهد به این موضوع بپردازد و به عبارت بهتر باید این انگیزه در آن بخش با تمام مشکلات پیش رو به وجود بیاید.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، موسس شرکت کارما در حاشیه نشست خبری صبح امروز لیگ کارما در خصوص فعالیت بخش خصوصی در راستای وظایف اجتماعی و به ویژه پرداختن به موضوع کودکان کار بیان داشت : بخش خصوصی در ابتدا باید بخواهد به این موضوع بپردازد و به عبارت بهتر باید این انگیزه در آن بخش با تمام مشکلات پیش رو به وجود بیاید.
سیاوش جعفریان در گفتگو با خبرنگار «میهن صنعت» عنوان کرد : البته حمایت دولت و ایجاد انگیزه از سمت مسئولین می تواند این انگیزه را تقویت نماید و میل بخش خصوصی برای انجام وظیفه اجتماعی را افزایش دهد.همانگونه که در تمام دنیا ایم مهم وجود داشته و به آن عمل می شود.
وی افزود : ما همیشه انتظار داریم حامی و اسپانسر برای این اتفاقات پا به میان بگذارد اما باید از دوستان ما در بخش خصوصی پرسید که تلاش و حرکت شما برای تولید حامی چه بوده است ؟
جعفریان بیان داشت : وقتی که لیگ کارما را شروع کردیم، بر این عقیده بودیم که باید نگرش و فرهنگ مردم در خصوص کودکان کار تغییر کند.کودکان کار را باید کودکان توانمند نامید چرا که در فرایند زندگی خود، به بزرگ مردان کوچکی مبدل گشته اند که نباید سانسور شوند. معرفی موفقیت کودکان کار یک غرور بزرگ است که باید بدون نگاه ترحم آمیز در رسانه ها نشر داده شود.
سیاوش جعفریان خاطرنشان کرد : رفتار های اینگونه باعث خجالت کودکان کار خواهد شد.چرا نباید موفقیت این کودکان توانمند را منتشر کنیم؟ رفتار های اینگونه باعث سرخوردگی کودکان توانمند کار خواهد شد و این درست نیست.
جعفریان ادامه داد : البته در شروع کار با مشکلات و مقاومت هایی از سمت مسئولین این کودکان مواجه بودیم و آن حس اعتماد وجود نداشت که ما سعی کردیم در عمل به آن بپردازیم و عقیده خود را اثبات کنیم.
وی گفت : قرار گرفتن این کودکان مستعد و مسئولیت پذیر در مسیر ورزش ، راه موفقیت را برای آنان هموار خواهد کرد. لیگ کارما تنها به دنبال استعدادیابی نیست بلکه بر این باور است تغییر سرنوشت این کودکان می تواند در این مسیر محقق شود. مسیری که انتهای آن به اعتیاد و بزهکاری ختم نمی شود و آینده روشن را پیش روی این کودکان توانمند و مسئولیت پذیر قرار می دهد.
موسس کارما در پاسخ به پرسش خبرنگار میهن صنعت در خصوص اینکه آیا به دنبال تبلیغات نیز در این اتفاق بوده اید؟ بیان داشت : بنده واژه ای را برای آنچه که پرسش کرده اید انتخاب کرده ام و آن هم "فرهنگ تبلیغات مثبت" است. این به معنی ترویج فرهنگ انجام مسئولیت های اجتماعی توسط بخش خصوصی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.
وی افزود : فرهنگ تبلیغات مثبت می تواند یکی از انگیزه های مورد نیاز بخش خصوصی باشد که در کنار انجام مسئولیت های اجتماعی، به شیوه ای صحیح دیده شود. بخش خصوصی همان جایی است که کار آفرینی کرده و مردان و زنان همین آب و خاک در آن بخش در حال فعالیت هستند.
سیاوش جعفریان گفت : این در واقع یک چرخه درست است که بخش خصوصی به آسیب های اجتماعی توجه کرده و به دنبال آن به انجام مسئولیت اجتماعی خود نیز پرداخته است و از همین رو با دیده شدن و متنفع شدن از این فعالیت باز هم برای بخش خصوصی ایجاد انگیزه شده و اینگونه اتفاقات ادامه خواهد داشت.
موسس شرکت کارما در پایان خاطرنشان کرد : بیایم برای رفتارهای اینگونه به یکدیگر برچسب نزنیم و قضاوت غیرمنصفانه نکنیم. اینگونه قضاوت ها باعث خواهد شد که بخش خصوصی به دلیل ترس از همین اتهام ها و به جای پرداخت به وظایف اینگونه، به سمت افراد مشهور برای تبلیغ برند خود رفته که هیچ دردی از مشکلات جامعه را دوا نخواهد کرد.