مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر
مراسم گودوود با تمام اخبار و حواشی خود برگزار شد و به همین دلیل علاقه مندان شاهد اخبار زیادی از رکود شکنی و معرفی محصولات مسابقه ای از برندهای خودروسازی در این فستیوال بودند که در ذیل به برخی از آن ها اشاره شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مراسم گودوود با تمام اخبار و حواشی خود برگزار شد و به همین دلیل علاقه مندان شاهد اخبار زیادی از رکود شکنی و معرفی محصولات مسابقه ای از برندهای خودروسازی در این فستیوال بودند که در ذیل به برخی از آن ها اشاره شده است.
رونمایی از پرچمدار آئودی
آئودی به قول خود مبنی بر معرفی یک نمونه جدید در سری مسابقهای این شرکت عمل کرد. حالا پرچمدار این کلاس برای آئودی R8 LMS GT2 است که با معرفی در گودوود در کنار R8 LMS GT3، R8 LMS GT4 و RS3 LMS قرار خواهد گرفت.
این خودرو قدرتمندتر و به لطف استفاده زیاد از فیبر کربن در داخل و خارج خودرو و رسیدن وزن آن به 1.350 کیلوگرم، سبکتر از نسخه عادی شده است. این مدل از مدلGT4 100 کیلوگرم سبکتر و نسبت وزن به اسب آن 2.1 کیلوگرم در ازای یک اسب بخار است. یک نکته در خصوص این خودرو وجود دارد که استایل هندسه و ژئومتری این خودرو رابطه نزدیکتر و بیشتری با نسخه اسپایدر دارد در صورتی که این خودرو در اصل مدل کوپه R8 محسوب میشود. همین موضوع راجع به خط برش درها نیز عنوان میشود، اما سقف خودرو متعلق به نمونه کوپه است.
رکورد شکنی فولکس واگن ID.R در گودوود
چند روز قبل و در مراسم گودوود فولکس واگن ID.R توانست رکورد پیست را بعد از 20 سال که در دستان خودرو فرمول یک مک لارن MP4/13 با رانندگی نیک هیدفیلد بود بشکند. این زمان 41.6 بود که ID.R تواسنت آن را تبدیل به 41.1 دقیقه کند و حالا برای دومین با ID.R زمان این پیست را جا به جا کرد.
تایم جدید این خودرو 39.9 دقیقه به ثبت رسید و پشت فرمان نیز کسی نبود جز رومن دوماس که رکورد قبلی نیز توسط او به ثبت رسیده بود.
فولکس واگن به دنبال ساخت نسل هشتم گلف
فولکس واگن در حال ساخت و تکمیل نسل هشتم گلف است که پیشتر عکسهای جاسوسی آن را نیز دیدهایم. اما این بار عکاسان نسخه GTI گلف را در حال تست و بررسی شکار و منتشر کردند. احتمالا شما نیز در نگاه اول با توجه به پوششهای استتار این دو مدل را شبیه به هم خواهید دید اما اگر کمی دقت کنید تفاوتهای آنها دیده خواهد شد.
نسخه GTI از رینگهای اسپرت، رکابها، ورودیهای هوا و اگزوزهای بزرگتر و عریضتری نسبت به نسخه عادی سود میبرد. با توجه به تمام تفاوتهای مدل استاندارد و GTIبا یکدیگر دارند، فولکس واگن تغییری در طراحی این نسل نسبت به نسل قبل انجام نداده است.
اطلاعات دقیقی از پیشرانه این خودرو در دست نیست اما طرفداران این خودرو مشتاق هستند تا یک پیشرانه 4 سیلندر توربو با توان بیشتر را بر روی این مدل ببینند. در حال حاضر پیشرانه GTI 228 اسب بخار قدرت و 349 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و امیدواریم نسل بعد این میزان قدرت به 300 اسب بخار ارتقا پیدا کند.
انتهای پیام/