مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر
مهمترین رویدادهای خودرویی هفته اخیر شامل تیزر جدید نیسان جوک، محصول جدید آئودی و خبری از مدل کوروت C8 است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهمترین رویدادهای خودرویی هفته اخیر شامل تیزر جدید نیسان جوک، محصول جدید آئودی و خبری از مدل کوروت C8 است.
تیزر جدید نیسان جوک منتشر شد
تیزر جدیدی از نیسان جوک منتشر شده است. در این تیزر کمی از نمای کلی خودرو مشخص شده و نشان میدهد نسل دوم این کراساوور با نسل اول آن کاملا متفاوت و در عین حال جذابتر است. با توجه به عکسهای جاسوسی که ماه پیش در حین تست از این خودرو گرفته شده و اطلاعات کمی که به دست آمده است میدانیم که این کراساوور بر روی پلتفرم CMF-B که با همکاری رنو توسعه یافته است سوار خواهد شد.
انتظار میرود پیشرانه مورد استفاده بر روی این خودرو از نوع 1 و یا 1.3 لیتری بنزینی، 1.5 لیتری dCi دیزل و یا 1.6 لیتری توربو با قدرتی بالاتر از 200 اسب بخار باشد.
این خودرو 3 سپتامبر سال جاری معرفی میشود و تحویل آن به سال 2020 موکول خواهد شد.
کراس اوور جدید آئودی رسید
آئودی یک کراساوور دیگر را به سبد محصولات خود اضافه کرد. این خودرو با نام آئودی Q3 اسپرت بک معرفی شده که در اصل نسخه کوپه Q3 محسوب میشود. آئودی بدون نیاز به تغییر پلتفرم و تنها با تغییرات جزئی یک کراساوور جذاب با ظاهری خشن و اسپرت به بازار معرفی کرد.
ارتفاع این خودرو نیز 29 میلیمتر افزایش داشته که باعث شده تا خودرو بلندتر از نمونه قبلی دیده شود. نمای پشت خودرو نیز با نصب یک دفیوزر و سپر جدید، چهرهای اسپرتتر و خشنتری به خود گرفته که با نمای اصلی همخوانی خوبی دارد. پیشرانه مورد استفاده در این خودرو از نوع 4 سیلندر 2 لیتری توروبو است که توان تولید 226 اسب بخار قدرت را داراست.
کوروت C8با گیربکس دستی عرضه نمی شود
شورولت بار دیگر طرفداران کوروت را آتش زد. بعد از طراحی نا امید کننده شورولت برای مدل محبوب کوروت و جانمایی پیشرانه در وسط، حالا نوبت آن رسیده است که بدانید کوروت تنها با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد و خبری از گیربکس دستی در این خودرو نیست.
Tadge Juechter مدیر پروژه کوروت در جواب خبرنگار گفت: گیربکس دستی دیگر منسوخ شده است و تنها راه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخهای عقب همان گیربکس 8 سرعته دو کلاچه است. این خبر قطعا بسیاری از طرفداران کوروت را آزرده خاطر خواهد کرد اما Juechter عنوان کرد: درخواست برای گیربکس دستی بسیار کم شده و تنها 15 درصد خریداران Z06، آن را با گیربکس دستی خریداری کردهاند.
انتهای پیام/