نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای، کاهش مصرف سوخت را به همراه دارد/ قرارداد با سیتروئن در مراحل پایانی
دکتر جمالی در مراسم جایگزینی ناوگان فرسوده توسط سایپا دیزل تاثیرات مثبت این طرح را کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیرعامل سایپا در خصوص مزایای اجرای طرح جایگزینی ناوگان فرسوده گفت: با اجرای این طرح هزینه سوخت کامیون های جدید به میزان نصف کاهش پیدا خواهد کرد
وی در ادامه افزود: میزان سوخت در کامیون های قدیمی به علت فرسودگی، بیش از 65 لیتر می باشد اما در کامیون های جدید میزان مصرف سوخت حدود 30 لیتر است و این مورد می تواند در هزینه حمل و نقل کشور، کاهش آلودگی هوا و همچنین هزینه ای که به مصرف کنندگان تحمیل می گردد تاثیرگذار باشد.
دکتر جمالی در خصوص برنامه ریزی گروه خودروسازی سایپا جهت خودروهای سبک بیان داشت: در زمینه مشارکت با شرکای خارجی، کارهای بسیار مثبتی صورت گرفته و همان طور که پیش تر بیان کردیم در بحث توسعه محصول فعالیت های خوبی در گروه خودروسازی سایپا انجام داده ایم
وی افزود: تا پایان امسال دو نوع محصول جدید به بازار عرضه خواهیم کرد و با طراحی پلت فرم صورت گرفته، هر سال یک محصول جدید وارد بازار خواهد شد.
مدیرعامل سایپا در خصوص هدف سایپا دیزل در تولید خودروهای سنگین بیان داشت: هدف اولیه تعداد 3500 دستگاه خودرو بوده و امیداوریم با تامین منابع مالی این تعداد تا سال آینده به سرعت افزایش یابد.
دکتر جمالی در خصوص قرارداد با سیتروئن بیان داشت : قرارداد با سیتروئن در حال طی نمودن مراحل پایانی بوده و نقل و انتقال سهام به زودی صورت خواهد پذیرفت و بر همین اساس تا پایان سال 2017 اولین محصول مشترک سایپا و سیتروئن عرضه خواهد شد.
مدیرعامل سایپا در پایان علت انتقال برلیانس از سایپا به پارس خودرو را تمرکز مدیریتی بیان کرد و گفت: با توجه به استقبال خوب صورت گرفته از برلیانس در بازار، مدل H200 به پارس خودرو منتقل شده تا بتوانیم مدیریت متمرکزی بر رو پلتفرم برلیانس داشته باشیم و با جابجایی صورت گرفته داخلی سازی این محصول تا اواسط سال آینده به بالای 40 درصد خواهد رسید.