پایان ماراتن خودرویی ها در آخرین روز نمایشگاه خودرو تهران+تصاویر
دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در حالی به ایستگاه پایانی خود رسید که به دلیل مصادف شدن با تعطیلی روز جمعه، با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه گردید.
به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در حالی به ایستگاه پایانی خود رسید که به دلیل مصادف شدن با تعطیلی روز جمعه، با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه گردید.
نمایشگاه امسال که البته تا حدودی تحت شعاش بسته بودن سایت ثبت سفارش قرار داشت، کم رونق هم نبود. البته این رونق به معنای حضور پر رنگ همه ی خودروسازهای داخلی و خارجی نیست اما معرفی به اصطلاح "حضور اولی ها" هم در نوع خود جالب توجه بود.
از تازه واردهای تایوانی تا هندی های گرانقیمت، دو رگه های آلمانی و چینی و البته چینی های جدید الورود ، لوکس های فرانسوی و نیز سوئدی های جذاب، همگی برای معرفی محصولات خود هیاهوی فراوانی داشتند که البته باید منتظر ماند و دید که تا چه اندازه این رونمایی ها به عرضه در بازار ایران ختم خواهد شد. بسته بودن سایت ثبت سفارش و البته سیاست های دوگانه وزارت صنعت، معدن و تجارت که با عنوان "حمایت از تولید داخل" به پیش می رود تا مقدار فراوانی بر ادامه مسیر بسیاری از واردکنندگان خودرو تاثیر خواهد گذاشت.
اما نکته حائز اهمیت استقبال خوب از دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران بود. حضور پر رنگ مردم و اشتیاق بازدیدکنندگان از این نمایشگاه، خبر از پتانسیل بسیار خوب بازار ایران در حوزه صنعت خودرو کشور می دهد. پتانسیلی که چینی ها درک درستی از آن داشته و گواه این ادعا حضور حداقل یک محصول چینی در سبد محصولات بسیاری از برندهای داخلی و خارجی خودرو کشور است.
البته نقد بر حضور بیش از اندازه چینی ها در بازار خودرو ایران موضوع گزارش نبوده چراکه در این مورد بسیار نوشته شده و از طرفی می بایست دلایل تمایل واردکنندگان به واردات خودروهای چینی نیز مورد بررسی قرار بگیرد. سود واردات محصولات چینی قطعا تنها دلیل تمایل واردکنندگان به واردات محصولات چینی نیست!!!
باید قبول کنیم که با توجه به پتانسیل موجود در بازار خودرو ایران، هنوز سطح نارضایتی های از صنعت خودرو کشور بسیار بالاست و این در حالی است که خریداران داخلی که در شرایط انحصار بازار خودرو قرار گرفته اند، اگر بخواهند یک محصول با کیفیت در حد استانداردهای جهانی را خریداری کنند، قطعا می بایست از قشر مرفه جامعه باشند.
هنوز آنچه که انتظار می رفت در دوران پسابرجام محقق نشده و انتظار می رود حضور برندهای اروپایی نظیر سیتروئن، رنو و فولکس واگن تحول اساسی در صنعت خودرو کشور ایجاد کند و با تولید در کشور، محصولاتی با کیفیت بسیار بالا و البته قیمت مناسب به بازار ایران عرضه کنند تا این اشتیاق در بازار خودرو کشور "کور" نشود.