پیشرانههای 12 سیلندر آستون مارتین حفظ میشود؟
پیشرانههای 12 سیلندر آستون مارتین تا زمانی که مقررات اجازه دهند تولید خواهد شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به گفته مارک ریچمن یکی از مدیران ارشد آستون مارتین پیشرانههای 12 سیلندر این شرکت تا زمانی که مقررات به آنها اجازه دهد تولید خواهد شد.این حرف را مدیران ارشد لامبورگینی و فراری که پیشرانههای 12 سیلندر تولید میکنند نیز گفته اند. پاس کردن استانداردهای آلایندگی برای این پیشرانهها سخت تر شده است، اما به اعتقاد من ما میتوانیم این پیشرانهها را زنده نگهداریم.با توجه به تاریخ، پیشرانههای 12 سیلندر آستون مارتین بعد از جنگ جهانی تولید شدند و به سرعت پیشرفت کردند.
در سال 1999 آستون مارتین DB7 بر اساس نسخه 12 سیلندر ونتیج از یک پیشرانه 12 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی استفاده کرد.در سال 2017 مدل DB11 از یک پیشرانه 12 سیلندر 5.2 لیتری توئین توربو به قدرت 600 اسب بخار استفاده کرد.مارک ریچمن در خصوص این پیشرانهها گفته است پیشرانه 12 سیلندر حکم قلب را برای شرکت ما دارد.اگر مجبور به حذف پیشرانههای 12 سیلندر بشویم آخرین نمونه این پیشرانه 6.5 لیتر تنفس طبیعی والکری خواهد بود که توان تولید 1000 اسب بخار قدرت را دارد که در ترکیب با یک موتور الکتریکی 1.160 اسب بخار قدرت تولید میکند. رد لاین این پیشرانه 11 هزار دور بر دقیقه است و نقطه ضعفی که دارد، مالک را مجبور میکند تا هر 100 هزار کیلومتر پیشرانه را به طور کامل بازسازی کند.
انتهای پیام/