استاندارد یورو 4 خرج دارد

خودروسازان و مسوولان محیط زیست در برنامه‌هایی که به مناسبت تجهیز خودروها به استاندارد یورو 4 برگزار می‌شد همواره بر افزایش قیمت این خودرو‌ها تاکید کرده‌اند، تا جایی که رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز ماه گذشته در مراسم بازدید از گروه صنعتی سایپا بر افزایش


به گزارش ميهن صنعت روزنامه دنياي اقتصاد نوشت،  هر چند وی این نکته را نیز یادآور شده بود که دولت تلاش می‌کند قیمت خودروهایی که با استاندارد یورو 4 تولید می‌شود، تغییر نکند، اما ظاهرا در این بین خودروسازها از هیچ نهاد و سازمان و ارگانی یاری ندیدند، چرا که قرار است در تعیین قیمت خودروهای یورو 4 سنگ خود را با دولت واکنند.
بر این اساس شنیده می‌شود که خودروسازان قرار است خودروی تندر 90 را با استاندارد یورو 4 یعنی آنچه که طبق خواسته دولت است به‌زودی وارد بازار کنند این در حالی است که هنوز خبری از کمک‌های دولتی نیست.
حال خودروسازان در این گیرو دار درخواست افزایش 300 تا 400 هزار تومانی تندر را به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان ارائه کرده‌اند و خیلی هم نسبت به موافقت با این درخواست خوش‌بین هستند.
در این زمینه رییس سازمان حفاظت از محیط زیست عنوان کرده بود که اگر خودرو با استاندارد یورو 4 تولید شود مبلغ 300 تا 400 هزار تومان بر قیمت آن افزوده می‌شود و این افزایش قیمت برای مشتری قابل درک نیست، اما کمک موثری به برنامه‌ریزی‌های زیست محیطی می‌کند.
وی تاکید کرده بود که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید تمام خودروهای تولید داخل تا 30 آذرماه امسال با استاندارد یورو 4 تولید شوند و این طرح از ابتدای امسال آغاز شده و بر اساس برنامه تا پایان آذرماه خودروهای تولیدی همه شرکت‌ها با استاندارد یورو 4 روانه بازار می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1615
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه