میهن صنعت :

ظلم بانکها به صنعت خودرو غیر قابل بخشش است

رییس شورای مرکزی خانه های صنعت و معدن ایران با بیان این مطلب که بانکها در قبال صنایع هیچ تعهدی ندارند گفت: متاسفانه هدف بانکهای کشور از روان سازی و فعالیت اقتصادی افزایش در آمد بیشتر شده است و در قبال صنایع از جمله خودروسازی هیچ گونه تعهدی ندارند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، رییس شورای مرکزی خانه های صنعت و معدن ایران با بیان این مطلب که بانکها در قبال صنایع هیچ تعهدی ندارند گفت: متاسفانه هدف بانکهای کشور از روان سازی و فعالیت اقتصادی افزایش در آمد بیشتر شده است و در قبال صنایع از جمله خودروسازی هیچ گونه تعهدی ندارند.

هادی غنیمی فرد در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: افزایش بهره بانکی باعث شده صنایع بدهکار قادر به پرداخت این مبالغ نباشند و همین امر اکثر صنایع از جمله قطعه سازان و خودروسازان  رادر زمره بدهکاران بانکی قرارداده است و با ادامه این روش درآینده شاهد نابودی این صنایع خواهیم بود.

وی افزود: در اکثر نقاط دنیا بهره بانکی حداکثر حدود 2تا7درصد می باشد و به همین منظور اعطای وامهایی با بهره های 21درصد به صنایع  کشور ظلم آشکار به  صنعت خودرو است.

وی تصریح کرد: بانکهای کشور با همگام شدن با تحریم های خارجی سعی بر نابودی صنایع کشور  و افزایش بیکاری دارند.

وی خواستار اعطای تسهیلات به صنعت خودرو کشور شد و گفت: اعطای وامهایی با بهره اندک زمينه ساز بالندگي بخش صنعت و توليد خودرو، افزايش رقابت پذيري و ارتقاء سطح صادرات این صنعت است.

وي با تاكيد بر اينكه مجلس بايد در کاهش بهره بانکی جديت و توجه بيشتري نشان دهد و مصمم باشد افزود: در حال حاضر نرخ بهره بانكي كشور موجب افزايش قيمت تمام شده و عدم رقابت پذير بودن خودروهای داخلی در بازار شده است.

غنيمي فرد با اشاره به حمايت همه جانبه از توليد از سوي همه دستگاههاي سياستگذار گفت: بانكها باید در اين راه همياري لازم را  با بخش توليد و صنعت خودرو كشور داشته باشند.

وي در پایان گفت: عدم تامين نقدينگي يكي ديگر از مشكلاتي است كه بايد به آن توجه شود ومسئولان باید تسهيلات مالي و اعتباري لازم را براي جلوگيري از  تعطيلي واحدهاي توليدي  به این واحد هاارائه دهند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2101
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه