عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم:

کیفی سازی خودرو، مهمترین اولویت سند چشم انداز بیست ساله

محمد رضا سجادیان با بیان اینکه در چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور باید به مقام اول اقتصادی، فرهنگی و صنعتی منطقه دست یابیم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در افق ۱۴۰۴ به این نقطه برسیم، یکی از بخش‌های موثر خودروسازی است.


به گزارش میهن صنعت ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم با بیان اینکه در قانون ارتقای کیفیت خودرو، تولیدکنندگان ملزم به رعایت استانداردهای ۵۱گانه هستند، افزود: البته برخی از این استانداردها تا حدودی رعایت شده، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی‌ای در پیش است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس هشتم با بیان اینکه اگر تعرفه واردات خودرو پایین بیاید، مردم به سمت خرید خودروهای خارجی می‌روند، ادامه داد:  بخش اصلی اشتغال کشورمان در خودروسازی و قطعه‌سازی است و اگر چنین اتفاقی بیفتد، ضمن زیان تولید داخلی، اشتغال کشورمان نیز دچار آسیب می‌شود.

وی در ادامه  تأکید کرد: در مقابل پایین نیامدن تعرفه واردات خودرو انتظار از خودروسازان داخلی این است که محصولی با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تر تولید کنند اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

سجادیان با بیان اینکه ایران به عنوان عضو ناظر سازمان تجارت جهانی پذیرفته شده است، گفت: کشورمان هنوز به‌عنوان عضو اصلی در WTOپذیرفته نشده، اما اگر خواهان موفقیت در این سازمان بین‌المللی هستیم، باید قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را پیدا کنیم زیرا برای عضویت در چنین سازمانی کیفیت، استاندارد و قیمت تمام‌شده بسیار مهم است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس هشتم با تاکید بر حمایت همه جانبه مجلس از خودروسازان داخلی یادآور شد: در مقابل انتظار مجلس این است که خودروسازان به تذکرات و قوانین مصوب در این زمینه توجه کنند.

منبع : خانه ملت

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1212
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه