«میهن صنعت» گزارش می دهد:

آتش سوزی خودرو؛ دستمایه ای برای ضربه زدن به تولید ملی

در خصوص خودرو شاهین نیز جو سازی برخی از افراد باعث شده تا واقعیت ماجرا آنطور که بوده بیان نشود. گرچه آتش سوزی خودرو شاهین یک اتفاق بیرونی داشته اما باز شاهد اصرار عده ای برای تخریب این محصول خوش نقش ایرانی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، طی چند روز گذشته خبرهای مبنی بر آتش سوزی یک مدل خودروی ولوو XC 90 و جار و جنجال خریدار آن در رسانه های داخلی به سرعت انتشار یافت. البته که این آتش سوزی دستمایه ای برای تخریب شرکت های داخلی بود چنانکه شاهد این موضوع درموردی مشابه نیز بودیم. پیش از آتش سوزی ولوو XC 90، یک خودرو تولید داخل نیز بنا بر دلایلی که از طرف شرکت سازنده توضیحات آن ارائه شد، دچار حریق شده و همین اتفاق کافی بود تا عده ای بر طبل دشمنی با تولید ملی بکوبند.

طبیعی است که خریدار هر خودرویی از آتش سوزی خودرو خود دچار ناراحتی شده و به دنبال جواب و علت آتش سوزی باشد، اما موج سواری عده ای با اهداف خاص نیز از چند دیدگاه قابل بررسی است.

مثلا در خصوص آتش سوزی خودروی سایپا که به دلیل وجود بنزین بر روی زمین و ایجاد حریق توسط سیگار بوده و به بعد فنی خودرو ربطی نداشته هیاهوی بسیاری شکل گرفت و یا در مورد آتش سوزی خودروی وولوو که به دلیل دستکاری خودرو و تعمیر آن در تعمیرگاه متفرقه بوده است نیز همین رویه تکرار شد.  

گرچه مخاطب امروز با مخاطبان سال های گذشته بسیار متفاوت بوده و از لحاظ هوش رسانه ای در شرایط بسیار مطلوب تری قرار دارد اما بازهم برخی به دنبال اهدافی خاص در شرایط ایجاد شده هستند. اینگونه اتفاقات در سراسر دنیا و در حوزه های مختلف رخ می دهد و نباید در شرایط های اینچنینی به دنبال جو سازی ها و ایجاد فضای ناسالم بود.

به عنوان مثال همین چند سال پیش بود که خبر آتش سوزی ماشین لباسشویی سامسونگ به عنوان غول تکنولوژی کره ای بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت و دلایل آن نیز مطرح شد، اما همین اتفاق برای یک تولیدکننده خوش نام داخلی در ایران نیز رخ داد و متاسفانه برخی از رسانه های داخلی به تخریب بی رحمانه این برند ملی پرداختند.

در خصوص خودرو ولوو XC 90  نیز همین مساله صادق است. این محصول یکی از پیچیده ترین سیستم های تولید را پشت سر گذاشته و دستکاری یک فرد نا آشنا با سیستم این خودرو باعث ایجاد حریق در این محصول شده است. باید توجه داشت که تعمیر خودروهای نظیر XC90 نیازمند تخصص ویژه بوده و این مهم  از اهمیت بالایی برخوردار است.

در خصوص خودرو شاهین نیز جو سازی برخی از افراد باعث شده تا واقعیت ماجرا آنطور که بوده بیان نشود. گرچه آتش سوزی خودرو شاهین سایپا یک اتفاق بیرونی داشته اما باز شاهد اصرار عده ای برای تخریب این محصول خوش نقش ایرانی هستند. به هر حال خودروی شاهین یکی از زیباترین خودروهای داخلی بوده که به دلیل ظاهر زیبا و دقت در تولید بازار موفقی خواهد داشت. خودروی شاهین، خودروی سواری با موتور پر قدرت است که تمامی تست های لازم را با موفقیت پشت سر گذاشته و حتی در برخی موارد ویدیوهای تست آن نیز منتشر شده است.

متاسفانه برخی به دنبال منافع شخصی خود از محل واردات خودرو هستند. نباید اجازه داد کسانی که با تخریب صنعت خودرو به دنبال واردات و کسب رانت های خود هستند و از کنار همین رانت ها، سودهای کلانی به جیب زده اند، بیش از این به تخریب صنعت خودرو ایران بپردازند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=209141
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه